سفر مدیران عامل بانک های کشور به استان اردبیل

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۵/۱۲
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل با حضور مدیران عامل بانک های کشور از جمله مدیرعامل بانک مسکن، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، مدیر عامل صندوق توسعه ملی و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان اردبیل برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شورای هماهنگی بانک ها، در این جلسه که به منظور هماهنگی تیم اقتصادی و بانکی کشور در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل برگزار شد، مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی درباره چگونگی تأمین مالی پروژه های زیرساختی در این استان، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه استاندار، نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، مشکلات خود را مطرح نمودند و مدیران عامل بانک ها ضمن پاسخگویی به مسائل آنها از عزم شبکه بانکی کشور در حمایت از پروژه های صنعتی و اشتغالزا در این استان خبر دادند.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کشور به طرح های اقتصادی استان اردبیل خبر داد.

حمید پورمحمدی روز جمعه در جلسه شورای هماهنگی بانک های کشور در اردبیل اضافه کرد: در مجموع از سوی بانک های عامل و سازمان برنامه و بودجه تسهیلاتی حدود هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح های اقتصادی این استان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد که استان اردبیل برای رسیدن به افق های ترسیم شده توسعه نیازمند زیرساخت ها برای سرمایه گذاری بوده و بانک های کشور در این خصوص اقدامات مناسبی در ارایه تسهیلات داشته اند.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص اختصاص تسهیلات بانکی در اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه را یکی از اقدامات مهم در توسعه زیرساختی این استان برشمرد.

وی ارایه تسهیلات برای ایجاد سالن های گلخانه ای را از دیگر اقدامات موثر حضور بانک ها در استان اردبیل عنوان کرد و بیان داشت: یکی از بانک ها این سرمایه گذاری را برعهده گرفته و ۳۵۰ هکتار از اراضی در شمال استان برای راه اندازی این مجمتع در حال اجراست.

پورمحمدی با تاکید بر واگذاری واحدهای تملک شده توسط بانک های استان متذکر شد: در حال حاضر ۶۳ واحد در اختیار بانک ها قرار گرفته که باید بیش از ۷۰ درصد این واحدها واگذار شود.

وی با تاکید براینکه مسوولان استان با مشارکت بانک های عامل در راستای فعال سازی این واحدها با هدف رونق تولید اقدام کنند، ادامه داد: آن دسته از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم که طرح هایشان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد توسط اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تجارت شناسایی و باید روند سرمایه گذاری آن ها تسهیل شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال می تواند بر افزایش اشتغال منجر شود، لذا نباید واحدهایی که دارای مشکل سرمایه در گردش هستند تعطیل و یا راکد شوند.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل هزار روستا با کمبود آب مواجه هستند که برای رفع این مشکل دولت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تامین می‌کند و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا 2 سال آینده طرح آبرسانی به روستاهای محروم از آب تکمیل خواهدشد.
وی با توجه به پایان پروژه راه آهن اردبیل -میانه گفت:پیش‌بینی شده طرح راه‌آهن اردبیل سال 99 به بهره‌برداری برسد و در کنار آن هم اتصال آن به پارس‌آباد و جهموری آذربایجان مورد پیگیری است.
استاندار اردبیل ادامه داد: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی بر اساس ماده 56 در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کرده و مقرر است 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود.
استاندار اردبیل گفت: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی افزود: برای پایاب سد سبلان هم بانک توسعه تعاون 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند و پیش‌بینی شده تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
بهنامجو احداث گلخانه در استان را یادآور شد و گفت: بانک کشاورزی نیز در این طرح به میزان 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی تاکید کرد که بانک‌های عامل همانگونه که در این زمینه‌ها خوب عمل کرده‌اند در خروج طرح‌های راکد استان هم از رکود اهتمام جدی داشته باشند چرا که مطالبه اصلی مردم این استان اشتغال‌زایی و رونق تولید است.
وی درباره حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش افزود: بانک ملی سه هزار میلیارد ریال ، بانک تعاون 2 هزار میلیارد ریال ، بانک صادرات چهار هزار میلیارد ریال و صندوق توسعه تعاون هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را در سال‌های اخیر تقبل کردند.

پس از این جلسه، مدیران عامل بانک های کشور به همراه استاندار و دیگر مسوولان اقتصادی از برخی پروژه های تولیدی و صنعتی استان اردبیل بازدید کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000