برگزاری دومین استارتاپ‌ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی»

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۲۲
دومین استارتاپ‌ویکند شهری در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی» برگزار می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی شهابی، دبیر کنفرانس ملی راهکارهای دانش‌بنیان توسعه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری و رییس کمیته‌های علمی و اجرایی دومین استارتاپ‌ویکند شهری گفت: دومین استارتاپ ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی» با توجه به برگزاری موفق نخستین رویداد استارتاپی ملی شهری در حوزه مسکن و شهرسازی، همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در مصلی تهران برگزار می‌گردد.

وی افزود: در این رویداد، جمعی از نمایندگان نهادها و سازمان‌های مرتبط از وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان‌ها، نهادها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و تعدادی از کارآفرینان حوزه مسکن و شهرسازی حضور دارند.

شهابی ادامه داد: این مسابقه همزمان با روز جهانی شهرسازی و از ساعت ۱۰ روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه آغاز و تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان به‌ صورت ملی و از شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور حضور خواهند داشت.

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اضافه کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با توجه به مأموریت علمی خود، برنامه‌های تخصصی مهارت محور و متنوعی برای کارآفرینی و تسهیل فرآیندهای مربوط به بازیگران و ذیصلاحان حوزه مسکن و شهرسازی با تمرکز بر بومی‌سازی علوم و رونق تولید با همکاری دبیرخانه استانی برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، و کنفرانس ملی راهکارهای دانش‌بنیان توسعه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اجرا می‌کند.

علی شهابی، برگزاری دومین رویداد استارتاپی تخصصی مسکن و شهرسازی با نگاه جذب، ترویج و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی در کشور را از جمله این برنامه‌ها در سال مزین به شعار رونق تولید و با هدف آغاز تحول دیجیتال در حوزه مسکن و شهرسازی و توسعه اقتصاد شهری دانست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از بیست رویداد استارتاپی موفق در حوزه‌های مختلف صنعت برگزار کرده‌ایم و بیش از دو هزار نفر شرکت کننده، بالغ بر پنجاه هزار نفر بازدید کننده و تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذار، سیاست‌گذار، تسهیل‌گر و صاحبان کسب و کار در این رویدادها شرکت کرده‌اند که جامعه آماری مناسبی در اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور را شامل می‌شود. در این رویداد نیز روزانه بیش از بیست مربی و بیست داور متخصص در حوزه کسب و کار و از فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور دور هم جمع شده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آنها را برای کارآفرینی در حوزه مسکن و شهرسازی آماده می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اقدام خلاقانه این باشگاه در برگزاری تعدادی پیش‌رویداد با هدف تعمیق دانش و ارتقای انگیزه و نشاط شرکت‌کنندگان ادامه داد: به برگزیدگان این رویداد ملی تندیس و نشان برتر مسکن و شهرسازی، جوایز نقدی و حمایتی اعطا خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور معتبر و نیز گواهی شرکت در کارگاه‌های رویداد تعلق خواهد گرفت.

دکتر علی شهابی در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون کشور دارای پتانسیل فراوان برای رشد و توسعه تمامی بخش‌های مرتبط با صنایع وابسته به مسکن و شهرسازی است و لازم است بر روی افزایش شفافیت، تسهیل‌گری امور مربوطه، افزایش آگاهی و تعاملات سازنده بین تمامی اجزای زنجیره تامین مسکن و حوزه‌های مختلف دیگر و به‌خصوص بهره‌گیری از چابکی صنایع خلاق و شیوه‌های نوین و دانش بنیان شهرسازی تمرکز کنیم و ورود استارتاپ‌های شهری حتما رونق اقتصادی و شرایط تجاری و سرمایه‌گذاری جذابی را برای کشور رقم خواهد زد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی‌های لازم با شماره ۲۲۸۹۷۳۰۷ و www.iranurbanexpo.com دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس حاصل فرمایند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000