معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

عزم وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۲۳
در گفتگوهایی که با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید داشتیم، مقرر شد تا ماهیانه افتتاح در شهرهای جدید انجام شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از متروی هشتگرد در جمع‌بندی بازدیدهایی که ۲۲ مردادماه به همراه جمعی از مدیران کل حوزه خود و همچنین طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید هشتگرد انجام داد، گفت: متروی هشتگرد بر اساس تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی داشتند شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد و این آمادگی در وزارتخانه راه و شهرسازی وجود دارد و باید شرکت بهره‌بردار مترو نیز در انجام باقیمانده کار همکاری لازم را داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه طراحی مترو در ایران به طور کلی نیاز به یک بازنگری اساسی دارد، افزود: حتما برای تکمیل خرید تجهیزات مترو با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورتجلسه شود. همچنین، مبنای کار بهره‌برداری از مترو در شهریورماه امسال است که به این زمانبندی توجه شود.

حسینی با یادآوری این مطلب که خط هشت مترو با ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت‌های نهم و دهم از محل ماده ۱۰ مدیریت بحران شروع شد، توضیح داد: در خصوص پروژه‌های مسکن، در بازدیدهایی که انجام شد روند انجام کار بسیار مناسب است و پروژه‌ها فعال شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی باید قوی‌تر عمل شود. بدین‌ معنا که همه پروژه‌ها باید بنر، ‌ زمان‌بندی و توضیحات داشته باشند و اطلاعاتی را به مردم بدهند. مردم باید به وزارت راه و شهرسازی اعتماد کنند و نباید اعتماد عمومی از وزارتخانه سلب شود زیرا بازگرداندن اعتماد سلب شده بسیار دشوار است.

حسینی انتشار بولتن های خبری را برای معرفی اقدامات و پروژه‌های انجام شده و در دست انجام وزارتخانه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم باید در جریان این جزئیات قرار بگیرند که در هشتگرد، کارهای فراوانی در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: در حال حاضر، مسیرها، دسترسی‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی از ساخت واحدهای مسکونی جلو افتاده است که این موضوع بسیار مهمی است. خوشبختانه این اشکال که برخی شهرهای جدید خوابگاه بودند و محل سکونت و فعالیت توامان نبودند تا حدی در حال جبران است و به کیفیت در ساخت و سازها توجه شده است.

این مقام مسوول در وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: در گفتگوهایی که با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید داشتیم مقرر شد تا ماهیانه افتتاح در شهرهای جدید انجام شود.

حسینی تصریح کرد: مردم باید در جریان قرار بگیرند که چه کارهایی در حال انجام است. زیرا وزارت راه و شهرسازی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه مسکن فعال است. هم اکنون در هشتگرد برای طرح اقدام ملی ۲۱ هزار واحد معرفی شده که کار در آنها به زودی آغاز خواهد شد. مطمئن هستیم که به مجرد فعال شدن متروی هشتگرد، تقاضاهای جدیدی برای شهر جدید هشتگرد در خصوص مسکن، خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: بحث سکونت- اشتغال باید به جد در شهرهای جدید دنبال شود. یکی از اشتباهاتی که در سیاست گذاری های گذشته انجام شده، عدم توجه به سکونت- اشتغال است که امیدواریم سکونت و کار در شهرهای جدید به هم نزدیک شوند و این نقص به مرور در شهرهای جدید برطرف شود.

حسینی توضیح داد: اگر بتوانیم کاری کنیم که هشتگرد ویژگی خاصی داشته باشد و شهر موضوعیت پیدا کند بسیار مهم است. اگر بتوانیم شهرهای جدید را شهرهای موضوعی کنیم مورد بسیار مناسبی است که باید بر روی آن فکر شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000