تولیدِ مسکنِ ارزان با واگذاری بخشی از دارایی‌هایِ دولت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۶/۰۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برنامه جدیدی برای تولید و عرضه مسکن ارزان قیمت دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین افزود: بر این اساس بخشی از املاک و دارایی‌های دولت برای عرضه و تولید مسکن ارزان قیمت اختصاص خواهد یافت.
وی از ارایه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد، اما گفت: به زودی جزییات این موضوع منتشر و وزارت راه و شهرسازی اطلاعات آن را اعلام خواهد کرد.
آقای دژپسند همچنین با اشاره به نوسانات رشد اقتصادی در چند سال گذشته نیز افزود: وزارت اقتصاد برنامه دو ساله‌ای برای رشد اقتصادی کشور دارد که این هفته با تقدیم به رییس جمهور نهایی می‌شود.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از کاهش نرخ تورم در ماه‌های منتهی به شهریور ماه خبر داد و گفت: به عنوان نمونه تورم نقطه به نقطه از ابتدای دو ماه قبل از ۵۰ درصد به ۴۱ درصد در روز‌های اخیر رسیده است و البته همچنان انتظار کاهش بیشتر تورم را داریم.
وی افزود: بیکاری نیز در ماه‌های اخیر روند کاهشی داشته به گونه‌ای که بیکاری در زمستان ۹۷ از ۱۲ و ۱۰ درصد به ۱۰ و ۸ دهم درصد در سه ماه نخست امسال رسیده است که البته بخشی از علت‌های آن به بهبود فعالیت‌های بنگاه‌های متوسط و بخشی هم به بخش کشاورزی مربوط است.
آقای دژپسند خاطر نشان کرد: البته بیکاری فارغ التحصیلان یک و نیم برابر بیکاری متوسط کشور است در عین حال با توجه به رشد شرکت‌های دانش بنیان رفته رفته بخشی از بیکاران جامعه فارغ التحصیل به سمت اشتغال در این شرکت‌ها هدایت می‌شوند که این در کاهش نرخ بیکاری آن‌ها موثر خواهد بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000