عضو کمیسیون عمران مجلس:

استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای مسکن استیجاری

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۶/۰۴
مجید کیانپور درباره طرح تولید مسکن استیجاری گفت: یکی از محورهای طرح جامع مسکن، تولید مسکن استیجاری است، حال برای تحقق این مسئله می‌توان از ظرفیت شهرداری‌ها برای تولید مسکن استفاده کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری‌های کل کشور برای تولید مسکن استیجاری، گفت: اخیرا نشستی با حضور شهرداران کلانشهرهای کل کشور برگزار شد و در این نشست محورهای طرح تولید مسکن استیجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس جمهور اواخر تیرماه در نامه ای به وزارت کشور، آیین نامه ساخت مسکن استیجاری را ابلاغ کرد، اقدامی که با استقبال شهرداری‌های کل کشور همراه بود.

وی با اشاره به رویکرد دولت برای تولید مسکن و اجرای طرح جامع ملی مسکن، افزود: یکی از محورهای این طرح، تولید مسکن استیجاری است حال برای تحقق این مسئله می‌توان از ظرفیت شهرداری‌ها برای تولید مسکن استفاده کرد.

کیانپور اظهار کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهرها می‌توانند در قالب طرح‌های مشارکتی با سازندگان نسبت به تولید مسکن استیجاری اقدام کنند، به این صورت که شهرداری اقدام به ارایه زمین کرده و تولیدکنندگان پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم گفت: به نظر من تولید مسکن استیجاری بازی دو سر برد است، زیرا با این اقدام، هم بخشی از مشکلات مستأجران برای تأمین مسکن حل شده و هم اینکه شهرداری‌ها می‌توانند از این مسیر به درآمدزایی خوبی دست یابند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از مباحث مطروحه اصلاح حریم‌های شهری است تا با استفاده از این مسئله، دولت و شهرداری‌ها اقدام به تولید انبوه مسکن و مسکن استیجاری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی حدود ۵۰ درصد از درآمد خانوارها صرف پرداخت اجاره بها می‌شود، حال می‌توان با تولید مسکن استیجاری سهم هزینه خانوارها در این حوزه را کاهش داد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000