نشست خبری کلنگ زنی مجتمع مسکونی آیمان تبریز

مراسم کلنگ زنی احداث پروژه بازآفرینی آیمان به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن و با حمایت بانک مسکن فردا برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

نشست خبری با حضور رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استان آذربایجان شرقی، سلطانی مدیر کل راه و شهرسازی استان، روزبه ظهیری مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن کل کشور و فرهاد یاسمی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب و اصحاب رسانه، در سالن جلسه استانداری این استان برگزار شد.

در این نشست روزبه ظهیری مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن کل کشور طی سخنانی گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن، متعلق به بانک مسکن، در سال 1369 با هدف توسعه مسکن برای اقشار متوسط جامعه تاسیس شد و امروز به عنوان بزرگترین انبوه ساز متشکل در کشور مشغول به فعالیت می باشد که تاکنون توانسته است حدود 60000 واحد مسکونی را در سراسر کشور احداث و در اختیار مردم قرار دهد.

وی ضمن تشکر از حمایت های مسوولین استانی، پروژه بازآفرینی آیمان را به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور اعلام کرد که توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن در شهر تبریز احداث خواهد شد.

ظهیری ادامه داد: گروه سرمایه گذاری مسکن از آغاز سال 1397 پویش جدیدی را تحت عنوان پویش فصل نو با هدف تامین مسکن اقشار متوسط در کشور همگام با سیاست‌های دولت محترم آغاز نموده است تا بتواند با توسعه و جهش بزرگی در حوزه مسکن به مسیر خود ادامه دهد.

ظهیری با تبریک هفته دولت به دولتمردان، ضمن اعلام کلنگ زنی پروژه "آیمان" توسط رئیس جمهور محترم از طریق ویدئو کنفرانس، از رونمایی طرحی جدید در حوزه تولید مسکن با عنوان طرح آباد ( آغاز- بهبود- اقدام- دوباره) خبر داد و گفت: بر اساس این طرح 6500 واحد مسکونی برای کلنگ زنی درسال 1398 هدف‌گذاری شده است که 3000 واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی دولت قرار گرفته است و مابقی هم در بافت فرسوده می‌باشد.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن کشورافزود: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان سرمایه گذار، باید به فکر انتفاع خود باشد ولی به واسطه اتصال به بانک مسکن، که رسالت تولید مسکن برای اقشار متوسط جامعه را بر عهده دارد، صرف انتفاع را در این پروژه در نظر نگرفته و هدف اصلی در پروژه آیمان تحرک توسعه شهری و احیای بافت فرسوده شهری با معماری ملی و نمادی برای شهر تبریز می باشد.

در ادامه این نشست فرهاد یاسمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب طی سخنانی گفت: پروژه احیای بافت ناکارآمد شهری " آیمان" در کلانشهر تبریز با اهداف و ملاحظاتی چون تأمین مسکن اقشار مختلف و مشخصاً قشر متوسط و کم درآمد ساکن در منطقه، مشارکت در ایجاد مسکن مناسب موازی با سایر سازمان‌ها و شرکت‌های همسو، افزایش عمر متوسط سازه ها و ساختمان‌های مسکونی شهر، زیبا سازی کالبدی محیط شهری، افزایش ضریب پایداری و مقاومت بناها، ایجاد اشتغال به شکل مستقیم و غیر مستقیم در طی مراحل پیش تولید، تولید و پسا تولید و ایجاد اشتغالی پایدار از طریق ساخت مجموعه‌های خدماتی، تجاری و... آغاز و امیدوار است بتواند با اضافه نمودن این واحد‌ها به مجموعه واحد‌های شهری گام موثری در خانه‌دار شدن جامعه خصوصاً اقشار کم درآمد برداشته باشد.

یاسمی ادامه داد: پروژه " آیمان" با کاربری‌های مسکونی، تجاری و خدماتی دارای 18 طبقه سازه‌ای در زمینی به مساحت 54503 متر مربع و 1446 واحد مسکونی است که زیر بنای کل آن 292610متر مربع خواهد بود؛ 102 واحد تجاری با متراژی برابر با 6600متر مربع و 20 واحد خدماتی با متراژی برابر با 9900 متر مربع از آن پشتیبانی خواهد نمود. که کاربری های پیشنهادی جهت تامین سرانه مورد نیاز کاربری های عمومی و خدماتی پروژه و همچنین خدمات رسانی در راستای توسعه محدوده ضلع جنوبی پروژه و عمل به نقش محرک توسعه ای آن می‌باشد.

وی افزود: مدت زمان اجرای پروژه در مطالعات انجام یافته برابر با 72 ماه کاری است و امید می‌رود با تمهیدات انجام یافته و در حال انجام، سال 1404 سال بهره برداری قطعی از آن بوده باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب گفت: مجموعه "آیمان" علاوه از فضاهای مسکونی، در مجموع دارای 35770 متر مربع پارکینگ، 7930 متر مربع فضای تجاری، 600 متر مربع فضای خدمات درمانی در دو طبقه، 1400 متر مربع فضای آموزشی در دو طبقه، 600 متر مربع فضای ورزشی، 950 متر مربع فضای اداری، 1000متر مربع فضای فرهنگی، و 1500 متر مربع فضای تفریحی است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000