رییس کل بانک مرکزی در سی امین همایش بانکداری تاکید کرد

نشانه های ثبات در اقتصاد ایران

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۶/۰۹
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر تحقق بانکداری اسلامی از بازگشت ثبات به فضای اقتصاد کلان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، در سی امین همایش بانکداری اسلامی با عنوان بهبود فرآیندهای اجرایی عملیات بانکداری اسلامی از بانک ها بخاطر نقش موثر خود در ثبات بخشی به فضای اقتصاد کلان تقدیر و تشکر کرد و گفت: بر اساس قانون بانکداری بدون ربا طی 4 دهه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی در کنار آن نقاط ضعفی نیز وجود دارد که قابل کتمان نیست. بنابراین می توان عنوان کرد که عملکرد بانکی کشور در برخی مواقع بر اساس بانکداری بدون ربا نبوده است.

همتی با تاکید بر اینکه تشکیل شورای فقهی در بانک مرکزی یکی از مهمترین گام ها در جهت بهبود فضای بانکداری اسلامی بوده است گفت: در ماه های گذشته نحوه امهال تسهیلات بانک ها به شبکه بانکی ابلاغ شده که یکی از مهمترین دستورالعمل های این شورا طی 4 دهه گذشته بوده است. رییس کل بانک مرکزی در بخش بعدی سخنان خود به آخرین تحولات فضای اقتصاد کلان پرداخت و گفت: از نیمه دوم سال 97 و ابتدای سال جاری شاخص های اقتصاد کلان به سمت بهبود حرکت کرده و فضای اقتصاد با ثبات تر از گذشته است اما این نشانه به معنای بهبود کامل وضعیت نیست.

وی افزود: بر اساس آمار نرخ تورم در مرداد ماه به کمتر از یک و نیم درصد رسیده و تورم بخش کالایی کنترل شده است در نتیجه نیاز است تورم در بخش خدمات نیز بر اساس سیاست گذاری دولت تنظیم شود.از سوی دیگر ما شاهد بهبود وضعیت در شرکت های بورسی شده ایم.

همتی با تاکید بر این موضوع که تمام بانک های کشور دچار ناترازی نیستند، گفت: ناترازی بانک ها یک شبه به وجود نیامده و یک شبه نیز به پایان نمی رسد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری بانک ها می توان مسیر اصلاح ساختاری نظام بانکی را با کیفیت مناسبی پیمود و ثبات را به فضای اقتصاد کلان بازگرداند.


زنجیره خبر


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000