در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۶/۱۱
آیین نامه اجرایی مربوط به طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده تصویب شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه آیین نامه اجرایی عملیات آماده سازی، محوطه سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر ، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحد‌های مسکن اجتماعی و حمایتی را تصویب کرد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد تا سقف مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال، حداکثر ظرف سه ماه از زمان ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن اقدام نماید.
دولت همچنین بانک مسکن را مکلف کرد نسبت به اعطای وام به متقاضیان ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، مسکن مهر و واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده با معرفی وزارت راه و شهرسازی به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.
همچنین به موجب آیین نامه فوق، شرکت و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف شدند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحد‌های مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به صورت جمعی یا انفرادی، نسبت به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز، به صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام نمایند.
در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000