پایگاه خبری بانک مسکن اعلام کرد:

عملکرد مطلوب استان لرستان در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

استان لرستان 76 درصد از اعتبار ابلاغی خود برای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری را پرداخت کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از مجموع 450 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به 21 استان سیل زده در 5 ماه گذشته تاکنون 71 درصد از اعتبار ابلاغی یعنی رقمی معادل 315 میلیارد و 11 میلیون و 300 هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال 98 پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش 75 درصد از مجموع اعتبار ابلاغی به 4 استان لرستان،گلستان،خوزستان و مازندران که بیشترین خسارات سیل به آنان وارد شده بود؛ اختصاص یافته است که در این میان، استان لرستان با پرداخت 108 میلیارد و 975 میلیون و 200 هزار تومان تسهیلات از مجموع 144میلیارد و 25 میلیون تومان اعتبار ابلاغی توانسته است در صدر پرداخت تسهیلات در مقایسه با سه استان دیگر قرار گیرد.

آمارها نشان می دهد بیشترین حجم اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه سیل زدگان به استان لرستان ابلاغ شده است و این استان با پرداخت 76 درصد از اعتبار ابلاغی خود برای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سایر استان ها عملکرد بسیار خوب ومطلوبی داشته است.

همچنین بررسی عملکرد سایر استان ها نیز نشان دهنده آن است که تا پایان 21 شهریورماه سال جاری 6 استان زنجان،سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، کرمانشاه،کردستان و خراسان جنوبی توانسته اند تا کنون بیش از 90 درصد از اعتبار تخصیصی خود را به آسیب دیدگان ناشی از سیل در قالب انواع تسهیلات ساخت، بازسازی و کمک هزینه خرید لوازم منزل پرداخت کنند.

این گزارش در ادامه می افزاید:5 استان مرکزی،همدان،خراسان شمالی،ایلام و سمنان نیز توانسته اند بیش از 80 درصد اعتبار ابلاغی خود را به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری پرداخت کنند.

این گزارش حاکی از آن است که در هفته های اخیر روند پرداخت تسهیلات حمایتی به هموطنان آسیب دیده سرعت بیشتری پیدا کرده است و شعب بانک مسکن در استان های مختلف برای پرداخت تسهیلات آمادگی کامل را دارند.

همچنین با مذاکرات انجام شده بانک مسکن با بانک مرکزی احتمال آنکه بودجه تخصیص یافته به استان های آسیب دیده برای جبران خسارت های ناشی ازسیل افزایش پیدا کند،وجود دارد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000