تعریف پروژه‌های جدید برای شرکت‌های تابعه «سرمایه ­گذاری مسکن»

جلسات کمیته برنامه و بودجه شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن جهت ارزیابی برنامه و بودجه سال مالی 99 آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، طی چند سال گذشته گروه سرمایه گذاری مسکن نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی تحت عنوان کمیته برنامه و بودجه، کمیته ارزیابی و فروش، کمیته تامین منابع مالی و کمیته سرمایه گذاری با هدف بررسی، ارزیابی و تعریف سیاست‌ های جدید اقدام کرده است.

در این راستا در کمیته برنامه و بودجه موضوع اتصال استراتژی‌ها، سیاست‌ها و انتظارات گروه در برنامه و بودجه سالانه شرکت‌های تابعه و فراهم آوری بستری جهت جاری‌ سازی استراتژی‌ها و تحقق اهداف کلان گروه مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین در این کمیته هم‌ راستایی بودجه ریالی شرکت‌ها با برنامه‌ها و اهداف تولید ساختمانی و همچنین برنامه عملیاتی پروژه‌ها بررسی می‌شود.

امسال با همین رویکرد کمیته برنامه و بودجه سال 99 شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور صالحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار و برخی مدیران و کارشناسان برگزار و بخش‌های مختلف بودجه از جمله موضوع تولید، فروش، جریان منابع و مصارف، تسهیلات، صورت سود و زیان و تعریف پروژه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

یکی از موضوعاتی که برای تدوین بودجه‌ نه صرفاً در گروه سرمایه گذاری بلکه برای هر نهاد و دستگاهی باید مورد توجه قرار گیرد، عملکرد بودجه های سال های گذشته و محل هزینه کرد این منابع است. در این راستا گروه سرمایه گذاری مسکن برای تدوین بودجه واقعی و عملیاتی برنامه‌ تولید پروژه‌های این شرکت‌ها در انطباق با واقعیات و برنامه‌های اجرایی ارسالی به معاونت فناوری و مدیریت ساخت را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد تا از تحقق کامل آن اطمینان حاصل شود.

همچنین ارزیابی برنامه فروش شرکت‌ها نیز از جمله موارد جلسه اخیر بود که بنا بر شرایط موجود، مقرر شد برخی از پروژه‌ها از لیست فروش خارج و برخی دیگر به برنامه فروش اضافه شوند.

در برنامه فروش سال آتی این شرکت‌ها، تمام واحدهای تجاری و اداری در فهرست فروش قرار گرفته و بر اساس سیاست‌های ابلاغی هلدینگ، برنامه فروش سایر پروژه‌ها تدوین شد.

در این جلسه، ریسک‌های شرکت‌ها از منظر ساخت و مالی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم تعریف شد که در نهایت فهرستی از برنامه‌های اقدام به این شرکت‌ها ابلاغ شد تا در سال مالی آتی در چهارچوب تعریف شده فعالیت کنند.

در این جلسات که مدیران عامل شرکت‌ها به همراه معاونان خود حضور دارند، پس از بررسی پروژه‌های در حال مذاکره حوزه فعالیت و تبادل نظر مقرر شد، به منظور حفظ و بهبود سبد پروژه‌های در دست ساخت، اقدامات لازم جهت استمرار تعریف پروژه‌های جدید ادامه یابد.

بر این اساس برای هر یک از شرکت‌ها با توجه به ظرفیت موجود و وضعیت سبد پروژه‌های هدف، تعریف پروژه در سال مالی آتی تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، شرکت های تابعه شرکت سرمایه ­گذاری مسکن طی حداقل دو سال اخیر با تغییر استراتژی ساختمانی همسو با برنامه­ های کلی و اصلی دولت در بخش مسکن، مجموعه ­های متعددی از پروژه ­های ساخت و عرضه مسکن حمایتی شامل «نوسازی بافت فرسوده»، «بازآفرینی شهری»، «ساخت مسکن ارزان در شهرهای جدید» و همچنین پروژه­ های مناسب خانه­ اولی­ ها و زوج­ های جوان فاقد مسکن را استارت زدند.

در حال حاضر یکی از گروه­ های فعال و پیشرو در طرح اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن، همین شرکت­ های تابعه در استان­ های مختلف کشور هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000