عامل اصلی کاهش قیمت در آینده تولید مسکن خواهد بود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۶
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: راهکار اصلی در کاهش قیمت مسکن، تولید گسترده ملک در کشور است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تحلیل های مطروحه درباره تداوم کاهش قیمت مسکن طی یک سال آینده، گفت: به نظر من راهکار اصلی در کاهش قیمت مسکن، تولید گسترده ملک در کشور است، از این رو شاید رکود بازار در کاهش قیمت ها مقداری اثرگذار باشد، اما این مسئله در دراز مدت کارساز نخواهد بود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تأکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری نمایندگان مجلس، بخش عمده ای از واحدهای باقی مانده مسکن مهر توسط دولت تکمیل و به متقاضایان ارایه شد.

وی افزود: تمام کارشناسان به این مسئله اذعان دارند که عامل اصلی کاهش قیمت در آینده تولید مسکن خواهد بود، از این رو تا زمانی که نمودار عرضه و تقاضا در این حوزه به تناسب نرسد، نمی توان به کاهش قیمت ها امید داشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: البته شاید در شرایط کنونی با توجه به رکورد بازار مسکن، حباب قیمتی مقداری فروکش کند، اما به نظر من این مسئله موقتی بوده و تنها در مساکن با متراژ بالا رخ خواهد داد.

خسته بند ادامه داد: دولت باید در شرایط کنونی برنامه ریزی دقیقی را برای تولید مساکن با متراژ کوچک و متوسط صورت دهد، تا بخش اعظمی از اقشار جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امروز از یک طرف مالکان نسبت به کاهش قیمت مسکن مقاومت کرده و نمی خواهند ملک خود را به قیمت پایین تر به فروش برسانند، از طرف دیگر نیز مشتریان و خریداران امید به کاهش قیمت در ماه های آتی دارند، از این رو از خرید مسکن اجتناب می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من با تداوم شرایط کنونی در بازار مسکن، قیمت ملک در کشور به ویژه تهران کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: قطعا تمام راهکارها برای افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار مسکن باید در دستور کار قرار گیرد، در شرایط کنونی دولت برنامه های مختلفی از جمله تولید انبوه مسکن در اراضی دولتی را در دستور کار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به نظر من آینده بازار مسکن را نباید به پیش بینی ها و شایدها متصل کرد، بلکه وزارت راه و شهرسازی و دولت باید اقدامات عملی را برای ساماندهی بازار مسکن صورت دهند، گفت: مدیریت و نظارت بر بازار مصالح ساختمانی و کاهش هزینه های حاشیه ای ساختمان سازی می تواند تأثیر به سزایی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000