مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار مدیر شعب استان یزد گفت:

حجم تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن موجب ایجاد نهضت خانه سازی در کشور شده است

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: حجم تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن موجب ایجاد نهضت خانه سازی در کشور شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب استان با مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد دیدار و درباره نحوه اطلاع رسانی و معرفی خدمات و تسهیلات بانک به شرکت های تعاونی مسکن گفتگو کردند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این دیدار ، از همکاری های انجام شده توسط بانک مسکن در طی سالیان گذشته قدردانی کرد و همکاری با کارکنان با اخلاق، متعهد و متخصص بانک مسکن را موجب امتنان و خرسندی دانست.
محمدحسین ریاحی با اشاره به اهمیت رونق بخش مسکن و نقش صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال گفت: به گفته کارشناسان مسکن و ساختمان حدود 300 رشته شغلی مرتبط با بخش مسکن وجود دارد که رونق این بخش می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد. وی در این باره افزود: ورود به حوزه های جدید ساخت و ساز مانند مقاوم سازی، بهینه سازی و احیای بافت های فرسوده نیز می تواند موجب توسعه و افزایش اشتغال شود.
ریاحی با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان و نقش این تسهیلات در افزایش ساخت و ساز و اشتغال در کشور گفت: رونق صنعت ساختمان نه تنها موجب افزایش اشتغال بلکه موجب افزایش نشاط اجتماعی، امید به زندگی، افزایش نرخ ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی شده که نتیجه آن منجر به ایجاد توسعه پایدار در کشور می شود.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مسکن برای مشارکت در ساخت مسکن مهر را یک نهضت بزرگ جهت خانه سازی نامید و افزود: شرکت های تعاونی مسکن می توانند با مشارکت بانک مسکن از تسهیلات ارزان قیمت این بانک برای ساخت و فروش اقساطی واحدهای پروژه‌ی خود بهره مند شوند.
مدیر شعب استان به سابقه همکاری بانک و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در موضوع اعطای تسهیلات به تعاونی های مسکن در قالب طرح مسکن مهر اشاره و اظهار داشت: به علت همکاری نزدیک بین بانک و اداره کل تعاون،استان یزد از استان های موفق در پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر بوده و به عنوان دومین استان در کشور توانست پروژه های طرح مسکن مهر را به اتمام برساند.
صیدنبی حیدریان اظهار داشت: از آنجاکه برنامه بانک مسکن اعطای تسهیلات در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط جامعه می باشد، ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به تعاونی های مسکن، یکی از اهداف تسهیلاتی این بانک بوده که پرداخت تسهیلات مسکن مهر بیانگر این موضوع می باشد. وی در این باره افزود: هم اکنون نیز اعضا شرکت های تعاونی مسکن می توانند با افتتاح حساب پس انداز مسکن یکم و جوانان همزمان با شروع پروژه، در زمان فروش اقساطی تسهیلات مشارکت، از تسهیلات ارزان قیمت صندوق پس انداز مسکن یکم یا جوانان بهره مند شوند.
حیدریان در ادامه گفت: اکنون با استفاده از تجربیات به دست آمده در گذشته، رفع نواقص و تداوم همکاری ها می توان گام های بزرگی در جهت خانه دار کردن اقشار متوسط جامعه با استفاده از تسهیلات جدید و متنوع و ارزان قیمت بانک مسکن برداشت.
مدیر شعب استان از مزایای انبوه سازی خصوصا در بافت های فرسوده با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و جوانان را نداشتن اثر تورمی بر جامعه، جذب مشتریان وفادار به بانک و ارتقاء کیفی واحدهای ساخته شده عنوان کرد و گفت: اکنون مشتریان و متقاضیان مصرفی مسکن می توانند با برنامه ریزی یک الی پانزده ساله با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق پس انداز مسکن یکم و جوانان صاحب خانه شوند. توصیه بانک به این دسته از مشتریان، استفاده از تسهیلات زوجین در قالب طرح های مذکور جهت استفاده از حداکثر مبلغ تسهیلات می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: زوجین در مرکز استان با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم می توانند تا سقف 120 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 8% و در بافت فرسوده با نرخ 6% و بازپرداخت 12 ساله استفاده کنند.
حیدریان طرح دیگر جهت استفاده زوجین از تسهیلات ارزان قیمت مسکن را استفاده از تسهیلات پس انداز مسکن جوانان نام برد و گفت: در این حالت متقاضیانی که امکان واریز مبلغ سپرده گذاری جهت استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را نداشته و یا شرایط استفاده از تسهیلات صندوق یکم را ندارند می توانند با افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان و واریز مبالغ کمتر و سپری نمودن زمان انتظار بیشتر، به تسهیلات مورد انتظار خود جهت خرید یا ساخت واحد مسکونی با نرخ 9% و بازپرداخت 20 ساله دست یابند.
وی سومین روش دریافت تسهیلات مسکن را استفاده از تسهیلات اوراق ممتاز نام برد و گفت : در این روش متقاضیان می توانند با خرید اوراق، تسهیلات مذکور را به صورت آنی و بدون زمان انتظار دریافت نمایند.
در پایان مقرر شد با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان و بانک مسکن، انواع تسهیلات قابل پرداخت به تعاونی های مسکن تشریح و اطلاع رسانی شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000