تسهیلات به سمت تولید انبوه هدایت شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۱۶
رجبی، با بیان اینکه رونق گرفتن بازار ساخت و ساز نیازی به سرمایه دولتی ندارد، گفت: اجرای سیاست های تشویقی و پرداخت تسهیلات سازندگان را به سمت تولید گسترده و انبوه مسکن هدایت می کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: به نظر من دستگاه های دولتی و عمومی مانند وزارت راه و شهرسازی و شهرداری نباید خود را درگیر مسائلی مانند تولید مسکن کنند، بلکه با سیاست گذاری صحیح، باید تسهیلاتی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران به سمت تولید مسکن هدایت شوند.

وی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور باید آسان سازی شود، افزود: در شرایط کنونی فرآیند تولید مسکن بسیار پیچیده است و سرمایه گذاران برای ورود به بازار تولید مسکن انگیزه مالی ندارند.

رییسکمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت ایجاد زیرساخت های عملیاتی برای تولید مسکن توسط بخش خصوصی اقدام کند، در غیر این صورت اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رونق گرفتن بازار ساخت و ساز نیازی به سرمایه دولتی ندارد، افزود: این مسئله تنها به حمایت دولتی از بخش خصوصی نیاز دارد، از این رو حمایت های دولت می تواند روند تولید انبوه مسکن در کشور را تسریع کند.

رجبی با بیان اینکه سازندگان باید در اولویت دریافت تسهیلات مسکن قرار داشته باشند، گفت: در شرایط کنونی ضروری است که از سازندگان و فعالان بخش خصوصی در عرصه تولید مسکن حمایت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: به طور حتم راهکارهای دیگری برای تقویت سرمایه خریداران جهت خرید مسکن وجود دارد، زیرا مردم سرمایه اندکی در قیاس با سازندگان نیاز دارند، از این رو به نظر من حجم بیشتر تسهیلات مسکن باید به سمت تولید سوق داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برای رفع کمبود مسکن در کشور سالانه باید بیش از800 هزار واحد مسکونی تولید شود، اما در شرایط کنونی این امر محقق نشده است، بنابراین اجرای سیاست های تشویقی و پرداخت تسهیلات می تواند سازندگان را به سمت تولید گسترده و انبوه مسکن هدایت کند.

رییس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: افزایش تولید و ساخت و ساز، ضمن تعادل بخشی به بازار مسکن و کاهش قیمت ها، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی و رونق گرفتن صنایع جانبی حوزه مسکن است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000