مدیر شعب استان یزد تشریح کرد:

جزییات شرایط پرداخت تسهیلات اوراق به آپارتمان‌های بیش از ۲۰ سال ساخت

مدیر شعب استان یزد جزییات شرایط پرداخت تسهیلات از محل اوراق «تسه» به آپارتمان‌های با سن بنای بیش از ۲۰ سال را در حالت انفرادی و زوجین شریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، صید نبی حیدریان مدیر شعب استان یزد اظهار داشت: تا پیش از تصویب این طرح، تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به خانه‌هایی با قدمت کمتر از ۲۰ سال تعلق می‌گرفت که طی بخشنامه جدید و در جهت آسانتر شدن شرایط برای خانه دار کردن اقشار جامعه این زمان به ۲۵ سال رسید. یعنی برای دریافت تسهیلات مسکن، قدمت یک ملک از زمان صدور پروانه‌های ساختمانی می‌تواند تا ۲۵ سال باشد تا بتواند سقف تسهیلات را دریافت نماید.

وی در خصوص سقف تسهیلات اعطایی به این ساختمان ها گفت: سقف انفرادی تسهیلات اوراق مسکن در شهر یزد ۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌های استان ۴۰ میلیون تومان می باشد، همچنین سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر یزد ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۶۰ میلیون تومان است.

وی افزود: استفاده‌کنندگان از تسهیلات اوراق برای خرید مسکن می توانند تا پایان آذرماه سال جاری علاوه براین مبالغ، از تسهیلات بدون سپرده تا سقف 10 میلیون تومان برای تسهیلات انفرادی و 20 میلیون تومان برای تسهیلات زوجین نیز استفاده نمایند.

حیدریان توضیح داد: همچنین طبق بخش دیگری از این مصوبه،‌ در املاک با قدمت بیش از 25 سال ساخت و حداکثر تا 30 سال ساخت، سقف تسهیلات در شهر یزد و سایر مناطق شهری استان در تسهیلات انفرادی به ترتیب ، 40 و 35 میلیون تومان و در تسهیلات زوجین به ترتیب 70 و 50 میلیون تومان تعیین شده است.

براساس این گزارش،‌ حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول در تسهیلات خرید مسکن از محل انواع حساب‌های تعهدی، تغییری پیدا نکرده است. بر این اساس، کماکان حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول، در تسهیلات صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم 15 سال، در تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان 20 سال و در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن 25 سال است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000