نشست مشترک شرکت کارآفرینی بانک مسکن با شرکت‌های دانش‌بنیان

نوآوری های ساخت و ساز حمایت می‌شود

شرکت توسعه خدمات کارآفرینی بانک مسکن ضمن برگزاری نشست مشترکی با نمایندگان شرکت های دانش بنیان، جزییات نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز را معرفی کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در این نشست مشترک که با حضور نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه مسکن و ساختمان، در گروه مالی بانک مسکن برگزار شد، پرهام اصلانی به عنوان نماینده شرکت توسعه خدمات کارآفرینی بانک مسکن که بانی برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز است، در این خصوص گفت: مقوله ساخت و ساز در کشور ما هنوز دچار عقب ماندگی‌های جدی است. در ایران هنوز به سبک چند دهه قبل و عموما به صورت سنتی ساخت و ساز می شود و حتی متریال استفاده شده در ساختمان ها نیز دستخوش تحول چشمگیری نشده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط حاکم بر اقتصاد کشور ایجاب می کند در حرکت به سمت بکارگیری نوآوری ها در ساخت و ساز شتاب شود. در حال حاضر میزان قدرت خرید تسهیلات مسکن تحت تاثیر جهش قیمت مسکن کاهش یافته و بخش کوچکی از قیمت خرید خانه را پوشش می دهد. بنابراین باید به دنبال نوآوری های ساختمانی باشیم تا به این ترتیب با سبک سازی و ارزان سازی مسکن، به نوعی در تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن نیز اثر بگذاریم.
نماینده شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با تاکید بر اینکه در جریان استفاده از شیوه های جدید ساخت، قرار نیست از کیفیت کاسته شود، گفت: باید هزینه های ساخت به شکلی کاهش یابد که کیفیت ساخت نیز حفظ شود.
اصلانی با اشاره به دغدغه مندی بانک مسکن در این زمینه به عنوان یک بانک تخصصی با ماموریت ویژه در حوزه مسکن، اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسات مختلفی در این رابطه، در نهایت به مدل برگزاری جشنواره با هدف شناسایی و جذب ایده‌ها در حوزه ساخت و ساز رسیدیم.
وی با بیان اینکه ایده های برتر در این جشنواره در نهایت برای سرمایه گذاران تشریح خواهد شد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شرکت های انبوه سازی مسکن در گروه مالی که برای کاهش هزینه ساخت ضریب اهمیت ویژه ای قائل هستند می توانند از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر ایده های نوآورانه در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری کنند.
به گزارش هیبنا، در جلسه ای که عصر دیروز در گروه مالی بانک مسکن برگزار شد، نمایندگان شرکت های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت و ساز نیز ضمن معرفی ابتکارات خود، دغدغه های خود را در خصوص لزوم حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان بیان کردند. از جمله این دغدغه ها عدم اقبال سازنده ها به برنامه بانک مسکن در خصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت در صورت استفاده از شیوه های نوین ساخت و ساز است که چون در تهران وام ساخت استفاده چندانی ندارد و در شهرستان ها نیز تبلیغات کافی درباره این موضوع صورت نگرفته، به نتیجه چشمگیری در زمینه استفاده از محصولات نوآورانه در حوزه ساختمانی منجر نشده است. بانک مسکن در حال حاضر با هدف پشتیبانی از فناوری های نوین در حوزه ساخت و ساز، سقف تسهیلات ساخت پروژه ها را در صورت استفاده از این فناوری ها در تهران تا ۱۷۰ میلیون ،در مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بالاتر از 200 هزار نفر تا 160 میلیون تومان،سایر شهرها تا ۱۳۰ میلیون تومان و در مناطق کمتر توسعه یافته تا 110 میلیون تومان افزایش می دهد. تیم‌های استارت‌آپی و علاقمندان به نوآوری در صنعت ساخت و ساز می‌توانند محصولات ابداعی خود را پس از اعلام فراخوان در هفته‌های گذشته، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند و پس از داوری اولیه طرح‌های ارسالی، تیم‌های برتر از مزایای متنوعی برخوردار خواهند شد. در این بین یکی از برجسته‌ترین مزایای حضور در جشنواره مذکور، بهره‌مندی از فضای حمایتی مذاکره‌ مستقیم با سرمایه‌گذاران اصلی حوزه‌ مسکن است. هدف از دعوت سرمایه‌گذاران برای برخورد بی واسطه با صاحبان ایده و محصولات نوآورانه این است که شرکت کنندگان در جشنواره بتوانند محصولات خود را در مقیاس تجاری به بازار عرضه کنند.
در این جشنواره ایده ها و محصولات مرتبط با سبک‌سازی سازه، ارزان‌سازی مصالح ساختمانی، هوشمندسازی نوین، انرژی در ساختمان، مدیریت زمان پروژه، مدیریت ساخت، طراحی داخلی و تاسیسات نوین پذیرش شده‌اند و مهلت ثبت نام همچنان ادامه دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند آخرین رخدادهای این جشنواره را از طریق وبسایت «www.maxino.org» دنبال و برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کنند.
اولین جشواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز دی ماه امسال برگزار خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000