۳.۵ میلیون تومان قیمت هر متر زمین مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۸/۲۱
10 استان برای طرح اقدام ملی مسکن مشخص شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی ایستگاه های آینده درباره طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به صورت آزمایشی در کرمان آغاز به کار کرد. ثبت‌نام آزمایشی برای تست سامانه در حال انجام است تا اشکالات آن برطرف و تمهیداتی مورد نیاز برای ورود و ثبت نام متقاضیان اتخاذ شود.

اسلامی بیان داشت: ۱۰ استان برای طرح اقدام ملی مسکن مشخص شده و از روز شنبه این ۱۰ استان از طریق سامانه در دسترس مردم قرار گرفت تا مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام را در آن بارگذاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز سامانه در سه استان باز می‌شود و به تدریج پیش می‌رویم تا بدین ترتیب هم سامانه تست شود و هم استان به استان با توجه به پروژه‌ها، اراضی مورد نیاز آماده و قراردادها منعقد شود.

وی مهمترین اقدام را شناسایی متقاضیان واقعی اعلام کرد، گفت: کار بعدی ما ارتباط دادن متقاضیان واقعی به پروژه‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی شهرها به مردم فقط زمین می دهیم و از لحاظ نقشه پشتیبانی می کنیم تا از طریق دریافت تسهیلات خانه‌های خود را بسازند. یا اینکه پروژه‌ها را به شرکت‌ها واگذار کرده و قراردادها را منعقد و در ادامه مردم را به آن قرارداد متصل کنیم تا بعد از ثبت نام بتوانند طبق زمانبندی خانه را تحویل بگیرند.

اسلامی گفت: در مدل سوم کسانی که زمین دارند خصوصا در بافت فرسوده پروانه ساخت رایگان و تسهیلات با ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند که تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده ثبت‌نام کرده اند و ما نیز آنها را به بانک معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین صندوق پس‌انداز یکم نیز به طرح اقدام ملی مسکن وارد شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر قیمت مسکن ملی به غیر از برخی کلانشهرها متری ۳.۵ میلیون تومان است، گفت: دهک‌های یک، دو و سه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و ما برای ساخت مسکن زمین رایگان به آنها اختصاص می دهیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000