الزامات اجرای طرح جدید دولت برای خانه اولی ها

عضو ‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات طرح های گذشته در اجرای برنامه اقدام ملی مسکن، الزامات این طرح را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید حسین افضلی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به اجرای برنامه اقدام ملی مسکن در چند استان کشور اظهار داشت: مسکن به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور است و قاعدتا بدون ورود حاکمیت و دولت امکان حل مشکل با توجه به وسعت و فراگیری مسکن امکان پذیر نیست و خوشبختانه دولت این پروژه را کلید زد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر تجربه ای به نام مسکن مهر داریم که نقاط قوت و ضعفی داشت؛ انتظار می رود دولت هم از نقاط قوت این طرح و هم از نقاط ضعف آن که سالها است، دولت ها را درگیر کرده، بهره بگیرد. علاوه بر آن نقاط قوتی هم داشته که انتظار می رود از ظرفیت های آن استفاده کند.
وی ادامه داد: نکته دیگر و مهم اینکه دولت باید شرکت ها و سازندگان را مکلف به بکارگیری تکنولوژی های نوین در این پروژه کند تا ضمن ساخت واحدهای زیبا و مقاوم، این پروژه ها با صنعتی سازی در مدت زمان معقول ساخته شوند و به دست مصرف کنندگان برسد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، استفاده از توان بخش خصوصی یکی از مسایل مهم در اجرای برنامه اقدام ملی مسکن است، گفت: بدون استفاده و حمایت از توان بخش خصوصی امکان موفقیت اجرای چنین برنامه ای وجود ندارد.
افضلی با بیان اینکه بخشی از سرمایه ای که در اختیار حاکمیت است باید در حوزه مسکن هدایت شود، گفت: آنچه که مشاهده می‌شود در حال حاضر بهتر می توان از ظرفیت های اعتباری کشور در صنعت ساختمان استفاده کرد بنابراین باید یک بازنگری در حوزه بکارگیری از ظرفیت اعتبارات در صنعت صورت گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در راستای توانمند کردن بخش خصوصی در صنعت ساختمان گام بردارد، گفت: در عین حال باید مراقب بود که سرمایه های دولتی به سمت شرکت های دارای اهلیت سوق داده شود.
افضلی ادامه داد: مهمتر از همه اینکه در شرایط موجود دولت باید باور کند و بپذیرد که باید در اجرای برنامه اقدام ملی یک کار علمی انجام دهد و این امر بدون بکارگیری شیوه های علمی و تکنولوژی های نوین امکان پذیر نیست.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000