تازه‌ترین گزارش مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن

نزدیک به ۱۰ هزار پرسش متقاضیان تسهیلات مسکن در یک ماهه آبان

تازه‌ترین گزارش از مرکز ارتباطات مردمی حکایت از برقراری بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تماس با این مرکز به یکی از سه شیوه متداول تلفنی، ایمیل و صندوق صوتی دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس گزارش جدید مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن، در آبان ماه این مرکز به 5 هزار و 500 تماس از سوی مشتریان و همکاران بانک پاسخ داد که در تماس های برقرار شده به بیش از 9500 سوال پاسخ داده شده است.

در آبان ماه همچنین 211 ایمیل و 123 پیغام صوتی از طریق صندوق صوتی بانک مسکن از مشتریان این بانک دریافت شد. در مجموع کارشناسان بانک مسکن نزدیک به 10 هزار پرسش مخاطبان بانک مسکن را در یک ماهه آبان پاسخ دادند.

پرتکرارترین سوالات تماس‌گیرندگان با بانک مسکن در آبان ماه مربوط به مواردی از قبیل دریافت تسهیلات مسکن با اوراق گواهی حق تقدم و تسهیلات مسکن،مسکن جوانان ، مبلغ قسط و نرخ سود انواع تسهیلات، شرایط تعویض وثیقه ملکی مربوط به تسهیلاتی که در گذشته اخذ شده، انتقال مانده بدهی تسهیلات به خریدار جدید ملک، ارزیابی ملک و دیگر موارد مرتبط با اخذ تسهیلات بوده است. این موارد 78 درصد از پرسش‌ها را به خود اختصاص داده است.

سایر سوالات تسهیلاتی همچون ازدواج و ساخت مسکن ،طرح جدید دو و یک در رتبه بعدی سوالات پرتکرار قرار داشت.

تماس‌های برقرار شده با مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن حاوی پیشنهادها و انتقادهایی نیز بوده است. در این راستا شماری از تماس‌گیرندگان پیشنهاد افزایش مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات در قالب طرح میثاق را مطرح کردند و خواستار افزایش مهلت انتقال مانده بدهی بدون پرداخت 10 درصد از مانده تسهیلات خود بودند.

سوال درباره علت عدم افزایش قدمت مجاز ساختمان برای دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی مشتریان بانک مسکن بود. همچنین شماری از مشتریان درباره جزییات طرح «دو و یک» بانک مسکن که در ماه گذشته درباره جزییات آن اطلاع‌رسانی عمومی شد، سوالاتی را مطرح کردند. در قالب این طرح مشتریان می‌‌توانند با سپرده‌گذاری حداقل 10 میلیون تومانی تا 85 درصد از مبلغ سپرده خود را تسهیلات دریافت کنند و سقف تسهیلات این طرح نیز 200 میلیون تومان تعیین شده است. نرخ سود سپرده که نزد بانک به عنوان وثیقه مسدود می‌ماند 2 درصد و نرخ سود تسهیلات یک درصد تعیین شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000