مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن تشریح کرد

اخذ «رمز دوم پویا» از طریق دستگاههای «ATM»

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با اعلام آمادگی کامل بانک مسکن برای ارایه خدمات رمز دوم پویا به تمام مشتریان، علت ضرورت حضور مشتریان پای دستگاه‌های خودپرداز یا شعب را توضیح داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

ساسان شیردل در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بانک مسکن را یکی از برترین بانک‌ها که دارای بالاترین ضریب امنیت در حوزه ارایه خدمات الکترونیک بانکی است، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی از بانک‌ها تبلیغاتی را مبنی بر اینکه ارایه رمز دوم پویا را کاملا غیرحضوری پشتیبانی می‌کنند، کلید زده‌اند، این نوع تبلیغات را بدعت دانست و گفت: این قبیل تبلیغات، دامن زدن به یک کار غلط در شبکه بانکی است.

شیردل درباره علت درخواست یک نوبت حضور مشتریان بانک مسکن به شعب یا دستگاه‌های خودپرداز توضیح داد: از آنجا که ارایه رمز دوم پویا از طریق شماره تلفن همراه مشتریان صورت می‌گیرد، ثبت و رجیستر شماره همراه مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حضور در شعب یا پای دستگاه‌های خودپرداز به این منظور انجام می‌شود. اگر قرار باشد شماره همراه مشتریان با استفاده از کارت فیزیکی در دستگاه خودپرداز یا حضور مشتری در شعبه رجیستر نشود، هر فردی که از اطلاعات کارت بانکی و شماره همراه فرد دیگری مطلع باشد، می‌تواند رمز دوم پویا اخذ کرده و با آن تراکنش کند. بنابراین لازم است بانک از اینکه کدام شماره تلفن به مشتری تعلق دارد، اطمینان حاصل کند و این امر به یک نوبت حضور در شعبه یا پای دستگاه خودپرداز همراه با کارت بانکی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت شماره تلفن همراه مشتریان برای اخذ رمز دوم، با توجه به تبعات حقوقی که در صورت خطا می‌تواند به دنبال داشته باشد، حتما لازم است بانک‌ها از صحت شماره تلفن مشتریان اطمینان حاصل کنند.

شیردل با اشاره به اینکه ارسال پیامک به مشتریان بانک مسکن به منظور اطلاع‌رسانی درباره ضرورت اخذ رمز دوم پویا به منظور انجام تراکنش‌های غیرحضوری از اول دی ماه به بعد، آغاز شده است، گفت: بانک مسکن آمادگی کامل دارد این خدمت را به مشتریان عرضه کند و حتی هزاران نفر از مشتریان بانک در ماه‌های اخیر و پیش از اینکه استفاده از رمز دوم پویا اجباری شود، از این خدمات استفاده کرده‌اند.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن یادآور شد: قانونی که اخذ شماره تلفن همراه از مشتریان در زمان افتتاح حساب را الزامی کند، در گذشته وجود نداشته و در نتیجه طبیعی است برخی از مشتریان تمام بانک‌ها، شماره تلفن همراه اعلامی به بانک نداشته باشند. اما اگر همین افراد قصد انجام تراکنش الکترونیکی داشته باشند، به رمز دوم پویا نیاز دارند و در نتیجه باید شماره همراه خود را نزد بانک رجیستر کنند.

وی افزود: برای این منظور فقط یک نوبت مراجعه به دستگاه خودپرداز یا شعبه لازم است و پس از آن مرحله نصب اپلیکیشن مربوطه روی تلفن همراه و اخذ رمز دوم پویا برای تراکنش‌های آتی به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش هیبنا، اطلاع‌رسانی درباره مراحل دریافت رمز دوم پویا برای کارت‌های بانک مسکن در ماه‌های اخیر انجام شده و در اخبار انتشار یافته در روزهای آتی، مجددا چگونگی دریافت و استفاده از رمز دوم پویا در این بانک از طریق پایگاه خبری «هیبنا» مرور خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000