مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد:

تسهیلات کم بهره برای بازسازی بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۹/۱۰
اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران به کلیه اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری مبادرت به احداث و نوسازی بنا کنند، برای دریافت تسهیلات با بهره کم به بانک عامل معرفی می‌ شوند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: بافت ‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌ های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد. این بافت ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تأسیسات شهری آن ها نیز فرسوده و کارکردهای شهری خود را از دست می دهند .

صبوری با بیان اینکه این محله ها دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند تصریح کرد: این محلات و بافت ‌ها از یک سو دارای ریشه ‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب ‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که برای احیاء و نوسازی این بافت ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه درنظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر بخشودگی و معافیت ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در این محدوده احداث یا نوسازی می شود، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۹ درصد پرداخت می شود.

وی دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط و مابقی پس از پایان مشارکت تسویه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر دریافت این تسهیلات، تسهیلات دیگری به مبلغ ۱۰ الی۶۰ میلیون تومان متناسب با (نوع ساخت، نوع شهر و یا اینکه افراد حرفه ای یا غیرحرفه ای مبادرت به ساخت کنند) بهره ۱۸ درصد از بانک مسکن با دوره تقسیط۱۲۰ ماهه اعطاء می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000