دستورالعمل فعال‌سازی رمز پویا در بانک مسکن

مطلبق با دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص غیرفعال‌سازی رمزهای دوم ایستا و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف، بانک مسکن دستورالعمل فعال‌سازی این رمز را برای مشتریان خود بروزرسانی کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از آنجا که با تصمیم بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه رمز دوم «ایستا» که در حال حاضر روی کارت‌های بانکی متقاضیان انجام تراکنش‌های غیرحضوری فعال است، غیر قابل استفاده خواهد شد و لازم است تمام مشتریانی که قصد دارند از تاریخ یک دی ماه به بعد از طریق هر یک از کارت‌های بانکی خود تراکنش غیر حضوری که نیازمند داشتن «رمز دوم معتبر» است انجام دهند، ابتدا نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند و به این ترتیب هر بار که قصد انجام تراکنش غیرحضوری از طریق سامانه‌های اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و نظایر آن را دارند، به صورت آنی رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنند.

برای دریافت رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی مشتریان بانک مسکن یک نوبت مراجعه به هر یک از دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن در سراسر کشور کافی است.

در دستگاه خودپرداز پس از اینکه رمز اول وارد می‌شود، باید وارد صفحه «تغییر رمز» شده و سپس گزینه «خدمات رمز پویا» انتخاب شود. در این مرحله ابتدا باید گزینه تخصیص رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و پس از آن شماره تلفن همراه مشتری وارد شود. در صورتی که شماره همراه وارد شده صحیح بوده و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد، پیغامی مبنی بر تایید عملیات با نمایش عبارت «فعال‌سازی با موفقیت انجام شد» نمایش داده می‌شود و یک شماره سریال در رسید چاپ می‌شود. همزمان پیامکی حاوی لینک دانلود نرم‌افزار صدور رمز پویا و نیز کد فعال‌سازی تخصیص رمز پویا به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود.

ممکن است گروهی از مشتریان شماره تلفن همراه دیگری به جز آنچه که در زمان افتتاح حساب یا برای دریافت خدمات پیامکی به بانک مسکن اعلام کرده‌اند را برای اخذ پیامک مربوط به رمز دوم پویا به دستگاه خودپرداز معرفی کنند. طبیعی است در این موارد شماره همراه وارد شده منطبق با شماره ثبت شده در سیسستم اطلاعات مشتریان بانک نیست. در این صورت مشتری این پیغام را مشاهده خواهد کرد: «شماره تلفن همراه وارد شده با شماره تلفن ثبت شده در سامانه مطابقت ندارد. در صورتی که از صحت شماره وارد شده اطمینان دارید، به نزدیک‌ترین شعبه بانک مسکن مراجعه کنید».

در مرحله بعدی و پس از تایید شماره تلفن همراه، لازم است نرم‌افزار رمزنما که لینک دریافت آن پیامک شده روی گوشی تلفن همراه نصب شود. برای دریافت این نرم‌افزار همچنین می‌توان به آدرس www.bank-maskan.ir از طریق منوی «خدمات الکترونیک» به بخش «خدمات مبتنی بر تلفن همراه» مراجعه کرده و گزینه «خدمات رمز یکبار مصرف» را انتخاب کرد.

پس از نصب در هنگام ورود به نرم‌افزار برای اولین بار ابتدا باید رمز عبور را که حداقل شامل هشت کاراکتر و ترکیبی از عدد و حروف است را وارد و در بخش «تکرار رمز» نیز دوباره آن را درج و سپس گزینه «ثبت رمز ورود» را انتخاب کرد. برای انجام این مرحله حتما باید اینترنت تلفن همراه فعال باشد. در مرحله بعد باید علامت «+» نمایش داده شده در صفحه اصلی نرم‌افزار انتخاب شود تا اطلاعات کارت وارد شود.

برای تکمیل این گام شماره کارت و سریال چاپ شده در رسید دستگاه خودپرداز و نیز کد فعال‌سازی که به شماره همراه مشتری پیامک شده، وارد خواهد شد و پس از بررسی صحت اطلاعات کارت فعال می‌شود. به این ترتیب از این به بعد هرگاه مشتری به نرم‌افزار مراجعه کند، شماره کارت فعال شده را در صفحه اصلی مشاهده می‌کند که ذیل آن گزینه «دریافت رمز کارت» درج شده است.

از این پس مشتری هر بار که نیازمند اخذ رمز دوم یکبار مصرف باشد، با لمس گزینه «دریافت رمز کارت» به ازای هر یک از کارت‌هایی که با طی این مراحل در نرم‌افزار مذکور ثبت کرده است، بلافاصله صفحه‌ای که رمز پویای یکبار مصرف صادر شده با مدت اعتبار یک دقیقه‌ای را نمایش می‌دهد، مشاهده خواهد کرد.

اضافه کردن هر یک کارت بانک مسکن به این نرم‌افزار نیازمند یک نوبت مراجعه به دستگاه خودپرداز و طی مراحل ذکر شده می باشد. این نرم‌افزار به امکاناتی از قبیل تغییر رمز نیز مجهز است. برای تسهیل ارتباط مشتریان با نرم‌افزار، این برنامه با اثر انگشت نیز قابلیت ورود دارد و اگر تلفن همراه فرد ویژگی استفاده از اثر انگشت به جای رمز عبور را داشته باشد، می‌توان از این امکان نیز استفاده کرد. همچنین این برنامه بر روی گوشی های ناامنی که قبلا روت و یا jailbreak شده باشد، قابل نصب نمی باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000