رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن:

افزایش سقف تسهیلات ساخت، خرید و جعاله مسکن

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: با افزایش سقف تسهیلات ساخت، خرید و جعاله مسکن به بازار مسکن رونق می بخشیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مراسم تودیع و معارفه مدیر خراسان شمالی، با حضور ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن، جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره بانک مسکن، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت، مهندس رجب زاده معاون استانداری خراسان شمالی و جمعی از مدیران و مقامات ارشد استانی برگزار شد.

در این مراسم ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن در ابتدای سخنانش بر لزوم توجه بیشتر به بحث افزایش بهره وری تمامی فعالیت ها در شرایط کنونی تاکید کرد و عدم ورود بانک به رقابت با سایر بانکها در افزایش نرخ سود سپرده را در راستای همین سیاست عنوان کرد و گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به تاثیر بسیار منفی عدم رعایت سقف نرخ سود پرداختی به سپرده ها، تعدیل نرخ سود پرداختی در سایر بانکها ایجاد شود.

مدیر عامل بانک در ادامه به تمهیدات لازم و سیاست های بانک برای رونق بخشیدن به بازارمسکن اشاره کرد و گفت: بانک برای تحرک بخشیدن به بازار خرید و فروش مسکن با افزایش قدمت ساختمان های مشمول دریافت تسهیلات مسکن از 25 سال به 30 سال ساخت موافقت کرد که خوشبختانه آثار مثبت این سیاست در آمار ماه گذشته مشهود است و باعث افزایش چند درصدی تسهیلات پرداخت شده خرید مسکن در بانک شده است.

رحیمی انارکی در ادامه از پیشنهاد بانک جهت افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات ، به بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق را به بانک مرکزی داده است که با نظر مساعد آن مقام مرجع همراه است. همچنین طرح بانک برای افزایش دوبرابری سقف تسهیلات جعاله مورد موافقت بانک مرکزی واقع شده است و در آخرین جلسه هیات مدیره مصوب شد که در مشارکت مدنی تا 80 درصد هزینه باقیمانده اجرای پروژه از محل اوراق حق تقدم، تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شود که این موضوع می تواند به افزایش توان مالی سازندگان و رونق بخش مسکن منجر شود.

مدیر عامل بانک به نقش بانک مسکن دراجرای طرح اقدام ملی دولت پرداخت و گفت: بانک مسکن به عنوان بانک اصلی اجرای طرح اقدام ملی انتخاب شده است و در حال حاضر باتوجه به وضعیت فعلی منابع پرداخت تسهیلات 140 هزار و احد مسکونی را تقبل کرده است که در صورت بهبود وضعیت جذب منابع امکان افزایش این رقم برای بانک وجود دارد.

مدیر عامل بانک از ناصری مدیر جدید استان خواست بصورت جدی پیگیر فروش اقساطی 5 هزار واحد مسکن مهر تعیین تکلیف نشده استان باشد. وی همچنین تصریح کرد: اهداف فروش اقساطی مسکن مهر در استان یک هزار و 700 واحد است که تاکنون نزدیک به 50 درصد اهداف محقق شده است.

در این مراسم مهندس رجب زاده معاون استانداری خراسان شمالی، در آغاز صحبت هایش تمجید از عملکرد اسدی فر را فارغ از تعارفات جلسات تودیع مدیران عنوان کرد و برای اثبات سخنانش به ارایه آماری از عملکرد اسدی فر دراستان پرداخت و گفت: در جریان سیل فروردین ماه 98 در استان مقرر شد بیش از 6 هزار و 500 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن، در استان احداث شود که بانک مسکن با یک هزارو 380 فقره تسهیلات بیشترین سهم معرفی شدگان را دربین بانکهای عامل داشت. خوشبختانه بانک مسکن علیرغم آنکه بیشترین سهم معرفی شدگان را داشت، بهترین عملکرد را با 86درصد انعقاد قرارداد، داشته است که قابل تقدیر است، مدیران خوب سرمایه های استان هستند و از دست دادن آنها برایمان سخت است.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب بانک مسکن در پرداخت تعداد بالای تسهیلات و سرعت عمل مناسب از ابتدای تشکیل خراسان شمالی در سال 1383 تا کنون از سوی بانک مسکن آن را اقداماتی مناسب در جهت رفع محرومیت از استان معرفی کرد.

رجب زاده ، در ادامه به موضوع مسکن در کشور پرداخت و آن را بسیار مهم و پیچیده توصیف کرد و گفت: در ایران بیش از 70 درصد از درآمد خانوارهای ایرانی صرف پرداخت اجاره بهای مسکن می شود و بالعکس اگر کسی خانه دار باشد این مبلغ صرف سایر امور رفاهی خانوارها می شود، که نشان دهنده تاثیر میزان خانه دار بودن بر رفاه خانواده واجتماع می باشد.

وی در ادامه با اشاره به راهکار دریافت تسهیلات مسکن برای خانه دارشدن مردم و از سوی دیگر عدم افزایش سقف تسهیلات مسکن متناسب با تورم تصریح کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمت تمام شده واحد های مسکونی در کشور تسهیلات پرداختی در بخش مسکن سهم بسیار ناچیزی از ثمن معاملات مسکن را پوشش می دهد که عملا تاثیری بر ایجاد انگیزه برای انجام معاملات مسکن ایجاد نمی کند.

معاون عمرانی استانداری در ادامه صحبت هایش از ناصری مدیر جدید بانک مسکن استان خواست تا در روند پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و طرح اقدام ملی در استان تسریع صورت پذیرد . وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری بانک مسکن در پروژه ارمغان بجنورد بعنوان یکی از پروژه های مهم در بافت فرسوده شهری بجنورد مشکلات بر طرف شود و تا دهه فجر سال جاری، حداقل 80 واحد آن آماده بهره برداری شود.

مجید اسدی فر مدیریت وقت استان خراسان شمالی در ادامه جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد خود در خراسان شمالی، کاهش تعداد کارکنان، افزایش درجه 9 شعبه از 12 شعبه استان، کسب رتبه برتر آزمون سنجش شغلی کارکنان در 6 دوره متوالی، افزایش 383 درصدی منابع، کاهش بهای تمام شده پول از 16.08 به 10.99 درصد، ارتقا سهم منابع بانک از منابع استان از 6 به 7.8 درصد، کاهش NPL ، پرداخت بیش از 17هزار و 500 فقره تسهیلات به ارزش 6 هزار و 300 میلیارد ریال ، تعیین تکلیف نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی مهر در استان، حضور در 8 دوره از 11 دوره ارزیابی عملکرد ها در منطقه سبز و فروش دوفقره از اموال مازاد بانک را از مهمترین اقدامات خود در طول خدمت در خراسان شمالی، عنوان کرد و گفت : در طول خدمتم در خراسان شمالی، همواره دغدغه ام رفع محرومیت از این استان بوده است .

در پایان پس از قرائت و اهدا حکم انتصاب مرتضی ناصری بعنوان مدیر شعب استان خراسان شمالی از سوی مدیرعامل بانک مسکن، مرتضی ناصری نیز در صحبت های کوتاهی، ضمن تقدیر از اعتماد مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، تحقق اهداف تعیین شده را با وجود کارکنان توانمند، پرتلاش و جوان استان را دور از دسترس ندانست و حتی قول ارتقا و بهبودی عملکرد مدیریت در بخش های مختلف را داد. وی ضمن تقدیر از تلاش مدیران قبلی مدیریت خراسان شمالی، کسب موفقیت را در گرو وجود منابع انسانی متعهد و متخصص دانست و گفت: خوشبختانه استان خراسان شمالی دارای سرمایه های انسانی توانمند و متعهد است که اکنون به پشتوانه آن می توانم قول توفیق در دسترسی به اهداف تعیین شده را بدهم.

60080012/3/2019 12:19:56 PMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2019/12/201912106687419438_Thum.jpg


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000