عضو هیات مدیره بانک مسکن از برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری مسکن خبر داد:

حمایت مالی بانک مسکن از ایده های نوین در حوزه ساخت وساز

عضو هیات مدیره بانک مسکن از برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مجتبی عزیزیان، عضو هیات مدیره بانک مسکن در دومین همایش سراسری این بانک با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز در روزهای نهم تا یازدهم دیماه سال جاری، گفت: استراتژی جدید بانک مسکن انتخاب ایده های نوآورانه و تامین مالی نمونه اولیه برای تبدیل آنها به محصول، تامین مالی بهترین نمونه محصولات برای تولید انبوه و در صورت تولید انبوه اصلاح سیاست های اعتباری در جهت تقویت بنگاه های نوظهور است.

وی با بیان اینکه سیاست بانک مسکن علاوه بر جذب و حفظ مشتریان کنونی، خلق مشتری های نوین هم هست، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ضرورت های برگزاری جشنواره نوآوری در حوزه مسکن و ساختمان آن است که بانک از این مسیر می تواند علاوه بر حفظ و جذب مشتریان فعلی، مشتریان جدید نیز به مجموعه مشتریان خود اضافه کند چراکه جذب مشتریان کنونی می تواند فقط به معنای افزایش کیفیت کار تا سطح دو برابر باشد اما اگر مشتریان جدید خلق کنیم یعنی عدد صفر را به یک تبدیل کرده ایم که در این صورت بازده تا سطح بی نهایت قابل افزایش است.

به گفته وی تاکید و تلاش مستمر برای خلق نوآوری های جدید هر چند در ابعاد کوچک، شانس رشد بیشتری دارد و علاوه بر آن امکان تمرکز بر ایجاد «وفاداری» در این حوزه نیز بیشتر خواهد بود.

وی به روند کاری برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت وساز اشاره کرد و افزود: برای توسعه نوآوری در حوزه مسکن و ساختمان، استراتژی اصلی بر ایجاد تعامل دوطرفه میان بانک و تمامی فعالان این حوزه قرار گرفته است. به همین منظور از مرکز اصناف ایران کمک گرفتیم و به سراغ همه صنوف کشور رفتیم تا بتوانیم از قابلیت های قابل استفاده همه آنها بهره مند شویم.

این عضو هیات مدیره بانک مسکن، متولی اصلی برگزاری این جشنواره را شرکت کارآفرینی بانک مسکن اعلام کرد و گفت: طی جلسات برگزار شده با اصناف، دانشگاهیان و .. تلاش شده تا از هر ایده ای برای حضور در این جشنواره استقبال شود.

وی به تغییر سیاست های اعتباری بانک مسکن در جهت ترویج ایده های نوآورانه در حوزه ساختمان اشاره کرد و گفت: از این رو برای نخستین بار در قالب یک جشنواره در حوزه مسکن و ساختمان تاکنون حدود 400 طرح ارسال شده که به نظر می رسد دست کم 80 طرح از میان طرح ها قابل اجرا و تولید باشد.

عزیزیان مهم ترین محورهای قابل ارایه در این همایش را سبک سازی سازه، بهینه سازی طراحی داخلی، ارزان سازی مصالح، مدیریت ساخت، مدیریت زمان پروژه، نصب و اجرای آسان، تاسیسات نوین، بحث های هوشمند سازی و انرژی در ساختمان را دانست.

وی با تاکید بر آنکه درگاه مربوط به ارسال طرح ها به این جشنواره تا تاریخ یکم دیماه باز است، تصریح کرد: هر فردی که ایده ای یا محصولی برای توسعه در حوزه صنعت ساختمان دارد می تواند در این جشنواره شرکت کند.

به گفته وی از جمله سیاست های اصلی بانک مسکن ادامه برگزاری این جشنواره در سال های آتی خواهد بود.

وی همچنین از حضور دکتر بهرخ خوشنویس در این جشنواره خبر داد و افزود: ایشان از اساتید دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هستند که در سال 2001 موفق به ساخت پرینتر سه بعدی ساخت خانه شده اند و در سال 2018 موفق به دریافت جایزه از ناسا شده اند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000