تحقیقات میدانی هیبنا نشان داد

شارژ فایل‌های جدید فروش در بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۰۷
تحقیقات میدانی، از افزایش عرضه فایل‌‌های فروش آپارتمان به بازار مسکن حکایت دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،در حالیکه رکود بازار مسکن طی ماه‌های اخیر منجر به انباشت بخش قابل توجهی از فایل‌های فروش آپارتمان شده بود اما هم‌اکنون تحرکات تازه‌ای از سوی سمت عرضه مسکن آغاز و فایل‌های جدیدتری به بازار معرفی شده است که این موضوع نشان دهنده شروع تحرک فروشنده‌های مسکن برای انجام معاملات مقطع زمانی شب عید است.

شب عید بازار مسکن هر سال معمولا از نیمه زمستان آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد به دلیل رکود بازار مسکن طی ماه‌های اخیر و به خصوص تحرک معاملات در آذرماه، فروشنده‌ها نیز که طی ماه‌های اخیر به دلیل نامشخص بودن شرایط بازار مسکن، عرضه فایل‌های آماده خود به بازار را متوقف کرده بودند، معرفی آپارتمان‌ها به بازار فروش را از سر گرفته‌اند.

در این میان تعداد قابل توجهی از فایل‌های نوساز و کلید نخورده نیز به چشم می‌خورد که عمده فروشنده‌های آن ها سازنده‌ها هستند.

افرادی که طی ماه‌های اخیر به دلیل رکود بازار معاملات مسکن، نامشخص بودن چشم‌انداز بازار معاملات، تورم بالای هزینه‌های ساخت و ساز و ... از عرضه بخش عمده آپارتمان‌های آماده خود به بازار جلوگیری کرده بودند هم‌اکنون با افزایش استقبال سمت تقاضا از خرید واحدهای مسکونی و نزدیک شدن به مقطع زمانی شب عید دست‌کم بخشی از این واحدها را به بازار عرضه کرده‌اند.

آذرماه امسال، به دنبال افزایش حجم معاملات خرید مسکن و توقف ریزش تعداد معاملات خرید آپارتمان در شهر تهران و همچنین توقف روند ریزش قیمت فروش آپارتمان به دنبال افزایش تقاضا برای خرید مسکن، شرایط متفاوتی نسبت به ماه‌های اخیر در بازار معاملات ملک تجربه شد.

شرایط آذرماه بازار مسکن موجب شده است برخی از فروشنده‌ها نسبت به یافتن متقاضی برای فروش واحدهای آماده عرضه خود در بازار ملک امیدوار شوند و زمان عرضه این فایل‌ها را از نیمه زمستان -اوج مقطع زمانی معاملات شب عید بازار مسکن- جلو بیندازند.

به این معنا که اگرچه هر سال مقطع زمانی شب عید بازار معاملات مسکن معمولا از نیمه زمستان یا ابتدای بهمن ماه آغاز می‌شد اما شواهد موجود بازار مسکن نشان می‌دهد فروشنده‌ها و متقاضیان خرید مسکن امسال قدری زودتر از سال‌های گذشته در حال مقدمه چینی برای معاملات شب عید بازار املاک هستند.

با توجه به اینکه هم‌اکنون سود سفته‌بازی در بازار مسکن به حداقل رسیده است و به دنبال رکود بازار معاملات و ریزش قیمت اسمی مسکن در چند ماه متوالی سفته بازان تا قبل از شروع زمستان از بازار مسکن خارج شدند بازار فعلی معاملات مسکن را می‌توان بازاری کاملا مصرفی توصیف کرد.کارشناسان و فعالان بازار مسکن نیز پیش‌بینی می‌کنند که این بازار دست‌کم تا پایان امسال حتی در صورت افزایش حجم معاملات و تحرک نسبی قیمت‌ها همچنان مصرفی خواهد بود و سفته بازان فعلا انگیزه‌ای برای ورود به بازار معاملات مسکن ندارند. با این حال پیش‌بینی ها حاکی از ادامه روندی است که در بازار معاملات مسکن آذرماه تجربه شد؛ افزایش تعداد معاملات مسکن از سوی خریداران مصرفی در مقطع زمانی شب عید بازار معاملات مسکن، از سوی فعالان و کارشناسان این بازار پیش‌بینی می‌شود. با توجه به مصرفی بودن بازار معاملات مسکن در مقطع زمانی فعلی پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن از سوی متقاضیان نیز افزایش یابد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000