عضو هیأت مدیره سازمان بازآفرینی شهری اعلام کرد

جزییات برنامه ساخت ۱۳۰ هزار واحدی در بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۱۴
عضو هیأت مدیره سازمان بازآفرینی شهری ایران جزییات برنامه ساخت حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد آیینی، عضو هیأت مدیره سازمان بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا گفت: حدود 130 هزار واحد اعلام شده در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده تعریف، برنامه ریزی و عملیاتی شده است.

وی افزود: در واقع در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است حدود 130 هزار واحد مسکونی طی دو سال یعنی سال های 98 و 99 در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری احداث و به بازار مسکن و متقاضیان واجد شرایط عرضه شود.

آیینی گفت: بر این اساس، هم اکنون و برای سال 98 ساخت 53 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است و قرار است مطابق برنامه ریزی های انجام شده در سال 99 نیز 77 هزار واحد دیگر در قالب طرح ملی اقدام مسکن در این محدوده ها احداث شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کلنگ احداث بیش از 28 هزار و 500 واحد مسکونی از مجموع 53 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بر زمین خورده است و عملیات اجرایی به منظور ساخت این واحدها آغاز شده است گفت: این میزان نشان دهنده تحقق 55 درصدی برنامه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سال 98 در محدوده های هدف نوسازی است.

آیینی با اشاره به منابع تامین مالی این طرح افزود: برای اجرای این طرح و به منظور تامین مالی ساخت 130 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده در قالب طرح اقدام ملی عمدتا از سه منبع تامین مالی استفاده خواهد شد. یکی از این منابع استفاده از ظرفیت های صندوق پس انداز مسکن یکم به منظور اتصال متقاضیان خانه اولی سپرده گذار در بانک مسکن به پروژه های تامین مسکن در بافت های فرسوده است.

وی همچنین یکی دیگر منابع تامین مالی این پروژه ها را وجوه اداره شده دولتی اعلام کرد و گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ، وجوه اداره شده دولتی و منابع داخلی بانک ها از مهمترین منابع تامین مالی ساخت 130 هزار واحد مسکونی در محدوده های هدف نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است.

آیینی با بیان اینکه هر یک پلاک فرسوده شهری به طور متوسط ظرفیت ساخت 2.2 پلاک مسکونی جدید را دارد تصریح کرد: با این اقدام می توان عرضه مسکن در بافت های میانی شهرها که برخوردار از کلیه امکانات زیربنایی و روبنایی در سطح محلات است را به میزان قابل توجه افزایش داد و از این طریق بخش قابل توجهی از نیاز به ساخت و عرضه واحدهای مسکونی برای متقاضیان به خصوص خانه اولی ها را تامین کرد.

وی اتصال صندوق پس انداز مسکن یکم به پروژه های نوسازی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین اعتبار نوسازی بافت های فرسوده را یکی از اقدامات موثر در جهت افزایش عرضه مسکن متناسب با تقاضای غالب در جامعه عنوان کرد و گفت: از این طریق بخشی از هدف تعیین شده در راستای اصابت ساخت و سازها به هدف تامین مسکن خانه اولی ها محقق خواهد شد. ضمن آنکه از منابع بانکی در جهت هدف نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نیز بهره برداری می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000