مراحل رجیسترشماره همراه برای دریافت رمزدوم پویا

خودپردازهای بانک مسکن،تلفن همراه مشتریان را تایید می‌کند

بانک مسکن امکان تایید شماره تلفن همراه مشتریان برای دریافت پیامکی رمز دوم یکبار مصرف را از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز به جای مراجعه به شعب، فراهم کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس آخرین بخشنامه اداره کل سازمان و روش‌های بانک مسکن و با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر غیرفعال‌سازی رمزهای دوم ایستا در آینده نزدیک، بانک مسکن زمینه تایید شماره تلفن همراه مشتریان خود را از طریق مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز نیز فراهم کرده است. این امکان علاوه بر امکان تایید شماره همراه از طریق مراجعه به شعب بانک در سراسر کشور است.

علاوه بر نرم‌افزارهای اختصاصی هر یک از بانک‌ها که برای صدور رمز دوم پویا طراحی شده و قابل نصب روی تلفن‌های همراه مشتریان است، بانک مرکزی سامانه ارسال رمز پویارا نیز طراحی کرده تا به واسطه آن، امکان دریافت رمز دوم پویا با اعتبار 120 ثانیه برای تمام مشتریان شبکه بانکی از طریق پیامک فراهم باشد. مشتریانی که تلفن همراه هوشمند ندارند، از آنجا که برای دریافت رمز دوم پویا باید از روش دریافت رمز پیامکی استفاده کنند، حتما باید نسبت به رجیستر (تایید) شماره تلفن همراه خود در سیستم بانکی اقدام کنند.

در این بین با توجه به اینکه پیش‌تر الزامی برای ثبت شماره تلفن همراه در زمان افتتاح حساب در شبکه بانکی وجود نداشته و نیز با توجه به احتمال تغییر شماره تلفن برخی از مشتریان بانکی، تایید شماره تلفن همراه در بانک مسکن به منظور ارتقاء امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت مشتریان برای تمام کسانی که به هر طریق قصد استفاده از رمز دوم پویا را دارند، به عنوان یک پیش‌شرط برای صدور این رمز در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب با توجه به لزوم تایید شماره همراه مشتریان برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف، در حال حاضر فرآیند تایید شماره همراه مشتریان علاوه بر شعب از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز نیز فراهم شده است.

برای این منظور لازم است مشتریانی که قصد فعال‌سازی رمز دوم پویا برای انجام تراکنش‌های غیرحضوری با انواع کارت‌های بانک مسکن را دارند و به منظور صرفه‌جویی در وقت یا به هر دلیل دیگری تمایلی به مراجعه به شعب ندارند، به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از وارد کردن رمز اول کارت، در منوی اصلی گزینه «تغییر رمز» را انتخاب کنند.

در مرحله بعد باید از منوی این بخش «تایید شماره همراه» انتخاب شود. شماره همراه معرفی شده به بانک توسط مشتری باید در این مرحله وارد شود. البته در صورت عدم تطابق شماره موبایل وارد شده، این پیام نمایش داده خواهد شد که مشتری باید جهت تصحیح شماره همراه خود به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کند. اما اگر این شماره با شماره‌ای که پیش‌تر بانک آن را از مشتری ثبت کرده بوده، در سیستم همخوان باشد، در آخرین مرحله صفحه موسوم به «اقرارنامه» برای کاربر به نمایش در می‌آید.

این اقرارنامه با توجه به لزوم آگاهی دارنده کارت از دریافت رمز یکبار مصرف از طریق شماره تلفن همراه وارد شده در مرحله قبل، به منظور تکمیل فرایند و دریافت رمز یکبار مصرف در سامانه هریم به نمایش در می‌آید و مشتری پس از مطالعه باید گزینه «تایید» را انتخاب کند.

متن اقرارنامه به این شرح است: «اینجانب با علم و آگاهی از این موضوع که مسوولیت هرگونه سوء استفده و یا افشای رمز دوم ارسال شده به شماره همراه مزبور به دلیل دسترسی سایرین به تلفن همراه فوق‌الذکر و یا به هر شکل و دلیل دیگر بر عهده اینجانب است؛ به صورت منجز و غیر قابل عدول قبول و اقرار نمودم که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در اخذ و استفاده از رمز دوم و وجود خسارت و ضرر و زیان به اینجانب، در نتیجه آن به هر شکل و تحت هر عنوان، هیچگونه مسوولیتی متوجه بانک مسکن نیست و به این وسیله طرح هرگونه ادعا و اعتراض علیه بانک مسکن و نحوه اقدام آن بانک را نزد کلیه مراجعه قانونی قضایی ذی‌صلاح در حال و آینده، از خود سلب و ساقط نمودم».

به گزارش هیبنا، «سامانه دریافت رمز پویا» برای ارسال رمز دوم پویای پیامکی توسط بانک مرکزی از تاریخ 98/10/17 فعال شده است و بانک های عضو شتاب به تدریج به این سامانه متصل خواهند شد.مدت زمان اعتبار رمز یکبارسوخت 120 ثانیه خواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000