تامین مالی ۱۰ میلیون واحد مسکونی توسط بانک مسکن

مدیر عامل بانک مسکن در آستانه هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بانک مسکن از تامین مالی 10 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور طی 81 سال فعالیت این بانک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ابوالقاسم رحیمی انارکی در نشست خبری خود که صبح امروز در ساختمان مرکزی بانک برگزار شد اعلام کرد: بانک مسکن در آستانه ورود به هشتاد و دومین سال فعالیت قرار دارد و طی این مدت نقش قابل توجهی در نظام تامین مالی مسکن بخصوص در دو حوزه عرضه و تقاضا داشته است. طی این 81 سال بانک مسکن به میزان 10 میلیون واحد مسکونی تسهیلات ساخت و خرید پرداخت کرد و همچنین برای ساخت 500 هزار واحد مسکونی روستایی نیز تسهیلات داد.
مدیر عامل بانک مسکن در ادامه درباره عملکرد سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا 14 دی ماه 20 هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات توسط بانک مسکن به مشتریان و متقاضیان پرداخت شد که 17 هزار و 100 میلیارد تومان از این رقم مستقیم به بخش مسکن اختصاص پیدا کرد.
رحیمی انارکی درباره تعداد تسهیلات ساخت و خرید پرداختی در سال جاری تصریح کرد: بانک مسکن در حوزه ساخت به میزان 3 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث 56 هزار واحد مسکونی پرداخت کرد که به لحاظ ارزش تسهیلات رشد 54 درصدی و به لحاظ تعداد تسهیلات افزایش 19 درصدی داشته است. در حوزه خرید مسکن نیز 5 هزار و 800 میلیارد تومان انواع تسهیلات خرید توسط بانک مسکن در شعب سراسر کشور به متقاضیان خرید خانه پرداخت شد که به لحاظ ارزش و تعداد به ترتیب کاهش 34 درصدی و افت 37 درصدی داشته است. این میزان تسهیلات خرید مسکن برای 115 هزار واحد مسکونی پرداخت شد.
از ابتدای سال جاری تا 14 دی ماه همچنین 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات جعاله پرداخت شد که به لحاظ ارزش تسهیلات 15 درصد افزایش و به لحاظ تعداد 2 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل بانک مسکن در ادامه نشست خبری صبح امروز از روند مناسب استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم توسط خانه اولی ها در کشور خبر داد و گفت: طی 10 ماه اول امسال تعداد کسانی که با تسهیلات صندوق یکم اقدام به خرید مسکن کردند فقط 2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 97 کاهش از خود نشان داد این در حالی است که طی این همین مدت حجم معاملات خرید مسکن در تهران و دیگر شهرها افت خیلی بیشتری داشت و بنابراین مشخص است که تسهیلات یکم هنوز مورد استقبال و کاربرد سپرده گذاران در این صندوق است.
تا کنون 10 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید 140 هزار واحد مسکونی به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت شده است که 60 هزار فقره از این تسهیلات به صورت زوجین دریافت و استفاده شده است. در حال حاضر 350 هزار فقره حساب زنده (فعال) در صندوق یکم وجود دارد و میزان سپرده ها نیز 4 هزار و 560 میلیارد تومان است.
مدیر عامل بانک مسکن همچنین از طرح افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن به 300 میلیون تومان برای پوشش 80 درصد از هزینه های ساخت و ساز خبر داد و گفت در صورتی که این طرح توسط بانک مرکزی تصویب و در شورای پول و اعتبار نیز مصوب شود، سازندگانی که 20 درصد از پروژه های ساختمانی خود را پیش برده و تامین مالی کرده باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
رحیمی انارکی درباره تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: بانک مسکن آماده است پوشش تسهیلاتی ساخت 140 هزار واحد مسکونی در این طرح را برعهده بگیرد که البته تا کنون تفاهم نامه برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) به عنوان متولی ساخت این تعداد واحد در طرح اقدام ملی انجام شده است و بزودی تفاهم نامه لازم برای ساخت 50 هزار واحد دیگر نیز منعقد خواهد شد.
مدیر عامل بانک مسکن به فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی بانک مسکن با هدف کاهش عوارض سوءمصرف انرژی نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه خودمان می دانیم با راه اندازی کمپین های آب و خاک و هوا و اقلیم، مردم را به مراقبت و حفاظت بیشتر از دارایی های طبیعی کشور فرابخوانیم.
در ادامه این نشست روزبه ظهیری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه این شرکت از ابتدای تاسیس تا کنون 60 هزار واحد مسکونی در 36 نقطه کشور احداث کرده و واحدهای فروخته شده از بهترین کیفیت در مقایسه با ساختمان های منطقه برخوردار بوده است به طرح آباد که به تازگی به اجرا درآمده است اشاره کرد و گفت: در این طرح برنامه ساخت 6 هزار و 500 واحد مسکونی وجود دارد که کلنگ ساخت 2500 واحد از آنها به زمین زده شده است.
وی همچنین از برنامه گارانتی ساختمان های در حال احداث توسط این شرکت خبر داد.


زنجیره خبر

کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000