عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

طرح ملی مسکن به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دولت باید برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها کارشناسانه عمل کند، زیرا برنامه ریزی و اجرای نادرست، طرح مذکور را به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار خواهد کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا سیدهادی بهادری، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها تحت عنوان طرح ملی مسکن، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از اقشار نیازمند جامعه برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری مواجه هستند، از این رو تولید مسکن کم درآمد می تواند بخشی از نیازهای این حوزه را جبران کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت با اجرای طرح ملی مسکن به دنبال تأمین نیاز اقشار ضعیف و متوسط جامعه بود، و باید تعهدات و شرایط دولت متناسب با وسع مالی جامعه هدف این طرح باشد، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید طرح هایی را عملیاتی کند که بتواند با استفاده از آن نیازهای تمام جامعه را تأمین کند، از این رو دولت باید در زمینه تامین مسکن اقشار متوسط روبه پایین سیاستگذاری کند.

بهادری ادامه داد: نکته قابل توجه تأمین منابع مالی و امکانات لازم است، این سوال مطرح می شود که آیا دولت منابع مالی کافی را برای اجرای طرح ملی مسکن و طرح مسکن کم درآمدها دارد؛ در شرایط کنونی این مسئله مطرح می شود که وزارت راه برای تأمین اراضی طرح ملی در کلانشهرها با کمبود اراضی مواجه است که در این زمینه باید یک برنامه ریزی صورت گیرد تا با هماهنگی دستگاه های اجرایی زمین مورد نیاز برای اجرای 400 هزار واحد تا پایان دولت فراهم شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها مقداری به صورت کارشناسی عمل کند، زیرا برنامه ریزی و اجرای نادرست طرح مذکور را به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر من دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد در گام نخست باید واحدهای باقی مانده طرح مسکن مهر را تکمیل و تعیین تکلیف کرده و سپس طرح های دیگر را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: توقف ساخت بخشی از واحدهای مسکن مهر دلایل متفاوتی داشت، مشکلات حقوقی، عدم تقاضای مشتریان برای خرید و نبود زیرساخت های فنی و عمرانی دلایلی بود که این پروژه ها را متوقف کرد، اما در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000