نتایج تحقیقات میدانی نشان داد

کانون تحرک معاملات مسکن در ماه های پایانی ۹۸

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فعالان بازار مسکن شهر تهران از قرار گرفتن مناطق خاصی از شهر تهران در فهرست کانون تحرک معاملات واحدهای مسکونی در ماه های پایانی سال ۹۸ خبر می دهند.
پایگاه خبری بانک مسکن

نتایج تحقیقات میدانی خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا نشان می دهد: هم اکنون بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در حالی به سمت آخرین روزهای سال در حرکت است که حضور قشر به خصوصی از متقاضیان مسکن در برخی از محلات و مناطق شهر تهران نسبت به سایر مناطق پررنگ تر و محسوس تر است.

انتظار می رود تحت تاثیر این افزایش حضور و همچنین افزایش رفت و آمد این گروه از متقاضیان به بازار مسکن این مناطق تعداد معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در این مناطق در مقطع زمانی شب عید بازار مسکن بیش از سایر مناطق شهر تهران رشد داشته باشد.

رصد تازه ترین شرایط بازار معاملات مسکن شهر تهران نشان می دهد: هم اکنون در حالی که برخی از فعالان بازار مسکن در بعضی از مناطق شهر تهران همچون مناطق شمالی و لوکس و برخی مناطق مصرفی واقع در نیمه شمالی شهر از کاهش میزان رفت و آمدها و معاملات برای خرید مسکن خبر می دهند در برخی دیگر از مناطق شرایطی متفاوت وجود دارد.

هم اکنون بازار معاملات مسکن مناطق مصرفی نیمه جنوبی شهر تهران به دلیل برخورداری از تعداد قابل توجهی از فایل های کوچک متراژ و ارزان قیمت، شاهد افزایش تعداد رفت و آمدهای متقاضیان خرید مسکن است.

در میان این گروه از متقاضیان عمده مراجعه کنندگان، خانه اولی هایی هستند که در ماه های اخیر در حاشیه بازار در انتظار تثبیت قیمت ها به سر می برده اند و هم اکنون تصمیم گرفته اند تا قبل از اتمام سال ، خرید خود از بازار مسکن را انجام دهند.

در شرایط فعلی واسطه های خرید وفروش مسکن در این مناطق اعلام می کنند که عمده خرید و فروش هایی که هم اکنون در این مناطق انجام می شود به خصوص معاملات واحدهای مسکونی کوچک متراژ و ریزمتراژ با کمک تسهیلات خرید مسکن انجام می شود که در این میان سه گروه از تسهیلات یعنی تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم (تسهیلات خانه اولی ها و متقاضیان سپرده گذار برای خرید مسکن در بافت های فرسوده)،تسهیلات اوراق و تسهیلات مسکن جوانان بیشتر از سایر تسهیلات مورد استفاده قرار می گیرد.

فعالان بازار مسکن می گویند، خانه اولی ها ومتقاضیان خرید واحدهای مسکونی که با محدودیت بودجه برای خرید مسکن مواجه اند و قصد دارند با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به خرید مسکن کنند بهتر است تا قبل از شروع سال جدید و در شرایطی که هم اکنون تعداد قابل قبولی از فایل های فروش آپارتمان های کوچک متراژ در بازار موجود است اقدام به خرید کنند.

آذرماه امسال در حالی حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران در مقایسه با ماه های قبل به میزان قابل توجه افزایش یافت که واسطه های معاملات مسکن معتقدند در ماه های پایانی سال مناطق کانون عرضه واحدهای مسکونی مصرفی ارزان قیمت و کوچک متراژ نسبت به سایر مناطق به خصوص مناطق محل عرضه واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت،رشد بیشتری را در حجم معاملات تجربه خواهند کرد.در این میان و به دلیل وجود رکود عمیق چند ماهه در بازار مسکن و به دلیل آنکه همچنان حجم قابل توجهی از فایل های فروش مسکن در این مناطق موجود است انتظاری از بابت رشد محسوس و جهش قیمت ها وجود ندارد.بنابراین متقاضیان خرید مسکن می توانند با آرامش و صرف زمان بیشتری نسبت به جست وجو و خرید واحد مورد نظر خود اقدام کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000