تامین مصالح ساختمانی و زمین ارزان قیمت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید مصالح ساختمانی و زمین را به صورت ارزان قیمت به سازندگان طرح ملی مسکن ارائه کند تا قیمت نهایی مسکن تولیدی افزایش نیابد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدحسن علوی، با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اطلاع رسانی های وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن، حجم متقاضایان برای ثبت نام در این طرح به صورت چشمگیری افزایش یافت.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معتقدیم وزارت راه و شهرسازی باید ظرفیت های لازم را برای اجرای طرح ملی مسکن در نظر بگیرد، افزود: بر اساس برنامه ریزی دولت و وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت دوازدهم، طرح ملی مسکن و ساخت 400 هزار واحد مسکونی تکمیل می شود که امیدواریم موانع بین المللی باعث توقف و اجری کند این برنامه نشود و اعتماد متقاضیان هچون طرح مسکن مهر سلب نشود.
علوی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل در طرح ملی مسکن، نحوه قیمت گذاری واحدهای مسکونی است، به نظر می رسد که قیمت های اعلامی برای واحدهای مذکور باید متناسب با نیاز جامعه هدف این طرح باشد و از این رو دولت باید همین ابتدای اجرای طرح نسبت به این مسئله برنامه ریزی کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: این نگرانی وجود دارد که با توجه به نحوه قیمت گذاری طرح ملی مسکن، این طرح به سرنوشت طرح مسکن مهر تبدیل شود، در آن طرح قیمت های اعلامی در گام نخست پایین بوده اما به تدریج پیمانکاران مبالغ بیشتری را از متقاضیان طلب کردند، این مسئله موجب شد که بسیاری از مردم، واحدهای خود را به دلالان بفروشند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به مشکلات کنونی در حوزه تولید مسکن، دولت باید مصالح ساختمانی و زمین را به صورت ارزان قیمت به سازندگان طرح ملی مسکن ارایه کند تا قیمت نهایی مساکن تولیدی افزایش نیابد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000