عضو کمیسیون عمران مجلس:

فضا برای ورود انبوه سازان تسهیل شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
در صورت عملیاتی شدن برنامه های دولت برای تولید انبوه مسکن، سازندگان با اطمینان کامل پا به عرصه تولید مسکن می گذارند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدحسین افضلی، با بیان اینکه می توان از ظرفیت انبوه سازان برای تولید مسکن و کاهش تقاضا و افزایش عرضه استفاده کرد، با اشاره به افزایش 25 درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته، گفت: با وجود برخی مشکلات در بازار مسکن به نظر می رسد اگر فضا برای فعالیت سازندگان تسهیل شود می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید مسکن استفاده کرد. البته دریافت پروانه ساختمانی به معنای عملیات و اجرای پروژه نیست، اما افزایش صدور پروانه به خودی خود مثبت است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی و دولت برنامه قابل قبولی را برای تولید مسکن در کشور تدوین کرد، البته این برنامه هنوز در‌ تیراژ انبوه اجرا نشده، اما بازار مسکن به این میزان برنامه ریزی نیز واکنش مثبت نشان داد.
وی با اشاره به جلب اعتماد سازندگان با اجرای برنامه های مسکن سازی دولت گفت: قطعا اگر برنامه های دولت برای تولید انبوه مسکن عملیاتی شود، در آینده نزدیک چشم انداز بازار روشن است و سازندگان با اطمینان کامل پا به عرصه تولید مسکن می گذارند، اما در شرایط کنونی آن ها به دلیل بروز برخی مشکلات، توان ریسک در این عرصه را ندارند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من اگر بازار تولید مسکن در کوتاه مدت مدیریت شود، قطعا قیمت مسکن به روند نزولی ادامه خواهد داد و حتی این امکان وجود دارد که سرعت کاهش قیمت ها افزایش یابد.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهای روز برای کاهش قیمت تمام شده مسکن، ادامه داد: امروز در حوزه تولید ساختمان دو فاکتور بسیار مهم تکنولوژی نوین و مصالح و تجهیزات پیشرفته وجود دارد که این مسائل در کاهش زمان تولید ساختمان و ارتقا کیفیت مسکن اثرگذار است که در نهایت این دو موضوع موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن می شود.
وی با اشاره به سهم 30 درصدی بازار مسکن در اقتصاد کشور، گفت: قطعا وزارت راه و شهرسازی باید از تمام ابزارها و مشوق های قانونی و مالی برای رونق بخشی به بازار مسکن استفاده کند، زیرا در صورت تحقق این مسئله، اقتصاد کشور بهبود خواهد یافت.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000