مدیر شعب استان گلستان اعلام کرد:

بانک مسکن با ۹۹ درصد انعقاد قرارداد در پرونده‌های تسهیلاتی دارای بهترین عملکرد می‌باشد

همزمان با فرارسیدن ۲۵ دی‌ماه و هشتاد و یکمین سالروز تأسیس بانک مسکن، نشست خبری در مدیریت شعب گلستان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست مشترک که معاونین و رییس دایره اعتباری این مدیریت نیز حضور داشتند، مجید اسدی فر مدیر شعب استان در آغاز این جلسه ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام فاطمیه و حوادث اخیر در کشور و گرامیداشت فرارسیدن 25 دی‌ماه و 81 امین سالروز تأسیس بانک مسکن و نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب رسانه، طی سخنانی گزارشی از عملکرد و اقدامات بانک مسکن استان ارائه کرد و گفت: با عنایت به وقوع حادثه سیل گلستان در ابتدای سال 98، بانک مسکن نخستین بانکی بود که به این بخش ورود پیدا کرد و مدیرعامل و مدیران ارشد بانک در همان روزهای آغازین وقوع حادثه با حضور در استان گلستان از مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده بازدید و سهمیه و اعتبار تسهیلاتی بابت این موضوع در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بانک مسکن به ‌منظور مساعدت به سیل‌زدگان و مردم آسیب‌دیده ، برای ساخت 247 واحد شهری مبلغ 500ر123 میلیون ریال، برای ساخت 1174 واحد روستایی مبلغ 600ر469 میلیون ریال، 2397 فقره برای تعمیر اماکن شهری و روستایی به مبلغ 250ر254 میلیون ریال و تعداد 1455 فقره تسهیلات امور معیشتی با مبلغی بالغ ‌بر 550ر216 میلیون ریال و مجموعاً در بخش اعطای تسهیلات به سیل‌زدگان استان ، بانک مسکن تعداد 273ر5 فقره تسهیلات به مبلغ 900ر063ر1 میلیون ریال به متقاضیان و معرفی‌شدگان پرداخت کرده است.

مجید اسدی فر اظهار داشت : با توجه به اینکه بیشترین تعداد تسهیلات به بانک مسکن تکلیف شده است، در حال حاضر بانک مسکن با 99 درصد انعقاد قرارداد در پرونده‌های تسهیلاتی دارای بهترین عملکرد می‌باشد که جا دارد از عملکرد و تلاش ها و زحمات همکارانم برای کاستن از دغدغه‌ها و بخشی از آلام مردم آسیب‌دیده از سیل ویرانگر تشکر و قدردانی کنیم.

مدیر شعب استان به بخش مسکن مهر اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در این بخش جهت احداث 43016 واحد در سطح استان اقدام کرد که تاکنون 38237 واحد آن به فروش اقساطی تبدیل‌ شده است و 4779 واحد آن‌هم به دلیل موانع و مشکلات موجود هنوز تعیین تکلیف نشده است و ما در این زمینه به‌طور جدی پیگیر می‌باشیم.

اسدی فر افزود: در بخش اعتبارات بافت فرسوده که تا پایان سال پرداخت این تسهیلات نامحدود است، از ابتدای سال جاری تا کنون به تعداد 354 واحد مبلغ‌ بر 187269 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم که این روند ادامه خواهد داشت.

مدیر شعب در ادامه تصریح کرد: بانک مسکن در استان گلستان به تعداد 13347 واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت‌ کرده است. مجید اسدی فر پس از گزارش آمار تسهیلات تکلیفی بانک، اعلام کرد: براساس مصوبه هیأت‌مدیره بانک مسکن، اعطای تسهیلات مشارکت مدنی جهت ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، فارغ از سقف تسهیلاتی به ازای هر واحد مسکونی و حداکثر به میزان 80 درصد هزینه کل اجرای طرح، به افرادی که دارای پروانه انبوه‌سازی می‌باشند، با رعایت الگوی مصرف و کسب رتبه اعتباری A و بالاتر امکان‌پذیر شده است. وی اضافه کرد: فروش اقساطی این تسهیلات براساس ضوابط انعقاد قرارداد می‌باشد.

مدیر شعب گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت و با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن در سطح کشور برای اقشار هدف که تعریف‌شده است در قالب طرح اقدام ملی، مقرر شد که بانک مسکن از محل منابع داخلی خود تأمین مالی بخشی از هزینه‌های پروژه‌های در دست احداث را به عهده گیرد.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها عبارت‌اند از اعطای تسهیلات جهت احداث واحدهای مسکونی در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به تعداد 100 هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شده است و عاملیت 20 هزار واحد مسکونی که قرارداد آن منعقد و از طریق شبکه بانک در حال اجرا است.

مجید اسدی فر در ادامه این نشست خطاب به خبرنگاران گفت: اعطای تسهیلات جهت احداث 50 هزار واحد مسکونی با محوریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در حال حاضر 25 هزار واحد آن را بانک انعقاد قرارداد کرده و 25 هزار واحد باقیمانده نیز در مرحله بعدی انجام خواهد شد.

مدیر شعب استان اظهار داشت: پروژه سوم در طرح اقدام ملی مسکن، اعطای تسهیلات برای احداث 100 هزار واحد مسکونی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است ، پروژه چهارم در این طرح ، اعطای تسهیلات برای احداث 200 هزار واحد مسکونی با محوریت شرکت عمران شهرهای جدید می‌باشد و پروژه پنجم ، اعطای تسهیلات برای احداث 50 هزار واحد مسکونی با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین پروژه ششم ، اعطای تسهیلات برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی با محوریت ستاد نیروهای مسلح که در حال حاضر تسهیلات ارتش به ما ابلاغ‌ شده است.

مدیر شعب استان گلستان در ادامه این نشست خبری به موضوع افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق بصورت انفرادی 800 میلیون ریال در شهر گرگان و 600 میلیون ریال در سایر شهرهای استان است و اگر بصورت زوجین استفاده شود در شهر گرگان 160 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 120 میلیون تومان خواهد بود. وی اضافه کرد؛ بانک مسکن همراه با این تسهیلات مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات جعاله (تعمیرات) در قبال اوراق به متقاضیان پرداخت می کند که در این بخش مدت بازپرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن 12 سال و مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله 5 سال می‌باشد و این موضوع مساعدت و کمکی برای متقاضیان مربوطه است.

اسدی فر در ادامه توضیحاتی را در خصوص قیمت اوراق، شرایط پرداخت اقساط و قدمت ساختمان برای دریافت تسهیلات مسکن ارائه کرد.

مدیر شعب در بخش پایانی سخنان خود به طرح میثاق بانک اشاره کرد و توضیحات مبسوطی را در این خصوص جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم ارائه کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000