در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن تشریح شد؛

مطالبه کمیسیون عمران از وزارت راه و شهرسازی/مسکن ملی هر چه زودتر عملیاتی شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۱/۰۶
عملیات اجرایی طرح ملی مسکن باید به زودی در اکثر استان های پرتقاضا به شکل کامل اجرایی شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح ملی مسکن باید به زودی در اکثر استان های پرتقاضا به شکل کامل اجرایی شود تا تکمیل آن با تاخیر مواجه نشود، گفت: طبق اعلام و وعده مسوولان وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی برخی پروژه های طرح اقدام ملی تولید مسکن در حداقل پنج استان کشور شروع شده و مابقی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

علیم یارمحمدی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با دستور کار بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح ملی مسکن، اظهار داشت: این نشست با هدف ارائه آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از کم و کیف این طرح اطلاعی ندارند که انتظار داریم این موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی مشخص شود و دراختیار نمایندگان قرار گیرد، گفت: یکی از مطالبات مهم نمایندگان در این نشست اجرای هر چه سریعتر این طرح است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه باید متقاضیان حقیقی و دارای صلاحیت طرح ملی مسکن، پایش شوند انتظار داریم هر چه سریعتر وزارت راه و شهرسازی فهرست متقاضیان را نهایی کند تا پس از حذف افرادی صلاحیت دریافت این مسکن را ندارند، فرصت برای متقاضیان جدید فراهم شود.

یارمحمدی همچنین با بیان اینکه نمایندگان در این نشست از مسوولان وزارت راه و شهرسازی درخواست کردند تا زودتر تکلیف متقاضیان ثبت نام شده مشخص شود، گفت: ضمن اینکه عملیات اجرایی این طرح باید به زودی آغاز شود تا تکمیل آن با تاخیر مواجه نشود و بر اساس آنچه که دولت وعده کرده تا سال 1400 تحویل متقاضیان واقعی این واحدها شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، خواستار تنوع در نحوه ثبت نام برای استان ها و شهرستان های کم برخوردار شد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان 70 درصد مردم به اینترنت دسترسی ندارند بنابراین انتظار می رود تا در استان ها و روستاهای کم برخوردار اصطلاحا به صورت شیپوری اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان های مراکز استان ها یکی از مناطقی هستند که به شدت نیازمند مسکن هستند، گفت: از این جهت شهرستان ها باید در کانون توجه طرح ملی مسکن باشد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به وعده مسوولان وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن به زودی روی زمین به شکل ساخت اسکلت ساختمان ها ظاهر می شود و گزارش اقناع کننده ای نیز به کمیسیون عمران ارائه شود.

به گزارش هیبنا، در راستای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن 400 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در داخل بافت های فرسوده و شهرهای جدید احداث خواهد شد. عمده این واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین سایر نهادهای دولتی و عمومی، مدیریت و راهبری خواهد شد.

کسانی که متقاضی این واحدها هستند باید حتماً دارای فرم جیم سبز رنگ باشند و سابقه مالکیت طی سال های اخیر نداشته باشند.

فرم جیم سبز رنگ به معنای عدم دریافت زمین یا خانه دولتی است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000