تامین بخشی از نیاز مسکن با شناسایی خانه ها خالی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
با ساماندهی خانه های خالی و تزریق آن به بازار، کشور تا یک سال آینده از تولید مسکن جدید بی نیاز خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت ساماندهی اراضی بلااستفاده در کشور به ویژه در کلانشهرها تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح های تولید مسکن با کمبود زمین مواجه است، حال برخی از دستگاه های دولتی از واگذاری زمین خودداری می کنند، همچنین برخی افراد اراضی خود را به منظور افزایش سود در زمان فروش، بدون استفاده رها کرده اند.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از اراضی دولتی در اختیار دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها است، اما این نهادها باید با درخواست دولت زمین‌ها را واگذار کنند، از این رو می توان از این ظرفیت برای تأمین اراضی مورد نیاز جهت تولید مسکن استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزارهای مالیاتی برای ساماندهی اراضی بلااستفاده، گفت: برخی افراد به حوزه زمین و مسکن نگاه سرمایه ای دارند، البته این مسئله منعی ندارد اما آن ها باید مالیات های قانونی را پرداخت کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر ساماندهی خانه های خالی در کشور به ویژه در کلانشهری مانند پایتخت ضروری است، بر اساس آمارها حدود 500 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد که تزریق این مساکن به بازار می تواند بخشی از نیاز متقاضایان را مرتفع کند.

بت کلیا با بیان اینکه مالکان خانه های خالی باید جریمه و مالیات پرداخت کنند، گفت: در شرایط کنونی با برنامه ریزی و تلاش وزارت راه و شهرسازی و همکاری دیگر دستگاه ها، اکثر خانه های خالی در کشور شناسایی شده اند، حال در این وضعیت، دولت باید با استناد به قانون از خانه های خالی موجود مالیات اخذ کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با ساماندهی خانه های خالی و تزریق آن به بازار، کشور تا یک سال آینده از تولید مسکن جدید بی نیاز خواهد شد و این مسئله تأثیر چشمگیری در کاهش قیمت ها می گذارد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000