هیبنا گزارش می دهد: زمین برای ساخت بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت تامین شد

گزارش کار چهار نهاد پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تازه ترین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن حاکی از تأمین زمین برای نزدیک به ۲۴۰ هزار واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی بر روی بخشی از این اراضی در سطح کشور است.
پایگاه خبری بانک مسکن

گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد در حال حاضر دست کم برای 235 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در سراسر کشور زمین تأمین شده است و همزمان چهار نهاد پیشرو در طرح اقدام ملی شامل شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن موفق به شروع عملیات اول اجرایی در این طرح شدند.

بررسی ها نشان می دهد این میزان تأمین زمین در واقع برای ساخت بیش از نیمی از 400 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده برای احداث در قالب طرح اقدام ملی مسکن درنظر گرفته شده است و عملیات اجرایی ساخت مسکن بر روی بخشی از این اراضی از سوی سازمان ها و نهادهای مربوطه آغاز شده است.

مطابق با آخرین آمارهای موجود از تازه ترین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت راه و شهرسازی عملیات ساخت و احداث حدود 27 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح را آغاز کرده است.

عملکرد شهرهای جدید در این حوزه نشان می دهد در حالی که قرار است 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخته شود هم اکنون عملیات احداث بیش از 28 هزار واحد از این تعداد در شهرهای جدید آغاز شده است.براساس آخرین آمارها این میزان برابر با حدود 28 هزار و200 واحد است.

بنیاد مسکن به عنوان یکی از نهادهای مجری در طرح اقدام ملی مسکن نیز عملیات ساخت بخشی از 100 هزار واحد تعهد شده برای ساخت در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر را آغاز کرده است. این نهاد عمومی و انقلابی هم اکنون عملیات اجرایی برای ساخت حدود 5 هزار و200 واحد مسکونی را شروع کرده است.

در راستای تسریع در روند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز مسوولیت ساخت 100 هزار واحد مسکونی در محدوده های فرسوده و ناکارآمد شهری هدف برنامه های نوسازی و بهسازی بر عهده دارد.هم اکنون از مجموع این تعداد -100 هزار واحد-سازمان بازآفرینی شهری ایران نیز عملیات ساخت 19 هزار واحد مسکونی را آغاز کرده است.

با توجه به تأکیدهای موجود در راستای پیشبرد هر چه سریعتر طرح اقدام ملی مسکن آمارهای مربوط به پیشرفت فیزیکی این پروژه در بازه های زمانی کوتاه تغییر می کند.

به گزارش هیبنا، طرح اقدام ملی مسکن به عنوان طرح جایگزین مسکن مهر با هدف تامین مسکن گروه های هدف، اقشار کم درآمد و میان درآمد برای ساخت مجموعاً 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

از این تعداد ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید،100 هزار واحد در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری هدف برنامه های نوسازی و بهسازی و 100 هزار واحد در شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است. پیش از این وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود دولت در نظر دارد تا سال 1400 همه این واحدها -400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن- را تکمیل و به افراد واجد شرایط واگذار کند. هم اکنون اولین مرحله ثبت نام متقاضیان این طرح به اتمام رسیده و بنا بر اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی مرحله دوم ثبت نام ها در سراسر کشور آغاز خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000