رییس اداره کل امور مدیریت شعب پاسخ داد

سپرده های قرض الحسنه در بانک مسکن صرف چه اموری می شود؟

رییس اداره کل امور مدیریت شعب بانک مسکن با اشاره به شروع دوره سپرده پذیری قرض الحسنه این بانک از ابتدای مرداد، موارد مصرف این سپرده ها را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رضا صادقی اقدم در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به اینکه بانک مسکن در تمام سال های گذشته، بخشی از منابعی را که به صورت قرض الحسنه جذب کرده، صرف امور عامل المنفعه و خیریه کرده است، افزود: این روال در سالی که گذشت نیز، حاکم بود؛ طوری که در سالی که گذشت، مقرر شد از محل بخشی از عایدی حاصل از منابع قرض الحسنه بانک مسکن، ساخت شش مدرسه در شش استان دنبال شود.

به گفته وی، اعتبار ساخت این مدارس پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی تخصیص پیدا خواهد کرد و به مدیریت های شعب استان های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

صادقی اقدم خاطرنشان کرد: مدرسه سازی در شش استان از محل منابع ناشی از سپرده های قرض الحسنه در سال منتهی به 31 تیر 98 عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته منابع قرض الحسنه بانک صرف اموری همچون آزادی زندانیان و ساخت مساجد و حسینیه ها به ویژه در مناطق محروم نیز شده است، افزود: در عین حال در سال های اخیر عمده تمرکز در این بخش معطوف به ساخت مدارس و مراکز تحصیلی بوده است.

رییس اداره کل امور مدیریت شعب بانک مسکن خاطرنشان کرد: از سال 87 تا کنون ساخت 18 مدرسه با منابع قرض الحسنه بانک مسکن در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد 15 مدرسه به مرحله بهره برداری رسیده و سه مدرسه دیگر واقع در استان های کردستان، فارس و خوزستان در مرحله ساخت قرار دارد.

صادقی اقدم در ادامه با اشاره به اینکه بانک مسکن در دو سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصدی نیز به آسیب دیدگان سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور پرداخت کرده است، گفت: منابعی که به صورت قرض الحسنه جذب می شود، الزاما صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می شود که تسهیلات بازسازی مسکن به سیل زدگان و زلزله زدگان از این دست است.

وی افزود: علاوه بر این پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین نیز در دستور کار قرار دارد.

صادقی اقدم یادآور شد: 2 درصد از میانگین موجودی سالانه حساب های قرض الحسنه صرف امور عام المنفعه و نیز پرداخت جوایز به 10 درصد از حساب های مشمول شرکت در قرعه کشی سالانه این حساب ها می شود.

به گفته وی، سپرده پذیری قرض الحسنه در بانک مسکن از اول مرداد هر سال آغاز شده و تا 31 تیر سال بعد ادامه دارد، به این ترتیب اکنون در میانه دوره کنونی سپرده پذیری هستیم.

رییس اداره کل امور مدیریت شعب بانک مسکن خاطرنشان کرد: در آخرین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه که امسال انجام شد، 10 کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ 100 میلیون تومان، 180 کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ 40 میلیون، 480 فقره کمک هزینه خرید لوازم خانگی به مبلغ 20 میلیون، 1080 فقره کمک هزینه خرید صنایع دستی به مبلغ 4 میلیون، 35 هزار و 941 فقره جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان به همراه هزاران جایزه نقدی دیگر به سپرده گذاران به قید قرعه پرداخت شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000