تعریف ۶۲۲ هزار مترمربع پروژه گروه سرمایه گذاری مسکن

بیش از 622 هزار مترمربع پروژه جدید در سال مالی 98 اجرا شد و این عملکرد با تغییر در سیاست های تعریف سبد پروژه ها رقم خورد تا پیش بینی افت عملکرد شرکت به بهبود عملکرد نسبت به سال مالی گذشته تبدیل شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با توجه به خاتمه عمده پروژه‌های در دست ساخت و ضرورت جایگزینی سبد تولید گروه با پروژه‌های جدید و همچنین توسعه فعالیت ها و افزایش حجم سبد پروژه‌های فعال شرکت، تعریف پروژه‌های جدید و افزایش سرعت ساخت در اولویت برنامه‌های گروه قرار گرفته است.

در این راستا در سال مالی 98 بیش از 622 هزار مترمربع پروژه جدید به تصویب هیئت مدیره رسیده و تعریف بیش از 495 هزار مترمربع در مجموعه گروه طی سال مالی پیش رو برنامه ریزی شده است.

از سوی دیگر با در نظر گرفتن یکی از اهداف کلان شرکت مبنی بر قرار گرفتن در زمره 100 شرکت برتر تا سال 1400طبق رتبه بندی شرکت های برتر ایران IMI100 گروه سرمایه گذاری مسکن در این زمینه تلاش دارد تا این جایگاه کسب شود.

بر این اساس و در آخرین رتبه‌بندی ارائه شده در دی ماه 98 که بر اساس عملکرد سال مالی گذشته انجام شده است، گروه سرمایه گذاری مسکن حائز رتبه 150 کشوری در میان شرکت‌های برتر شده است.

این شرکت همچنین در رتبه سوم گروه ساختمان و مهندسی عمران قرار گرفته است. علاوه بر این چهار شرکت زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری مسکن در میان 500 شرکت برتر کشور قرار دارند به طوری که دو شرکت پردیس و جنوب با درآمدی بالغ بر 600 میلیارد ریال در صورت حضور در رتبه بندی، در میان 500 شرکت قرار می گرفتند.

استمرار شرایط اقتصادی حاکم بر کشور منجر به تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت و تبلور رونق حداکثری درصنعت ساختمان شده و اوج قیمت‌های فروش در نیمه اول سال مالی گذشته محقق شد.

هر چند روند رونق در نیمه دوم سال مالی 98 فروکش کرده است. طبیعتا شرایط حاکم بر اقتصاد کشور در صنعت ساختمان هم تاثیر گذار بوده است به طوریکه از یک سو تورم و افزایش ریسک های تامین اقلام استراتژیک پروژه‌ها به واسطه مسائل سیاسی منجر به افزایش بهای ساخت پروژ‌ه‌های شرکت، مخصوصا پروژه‌هایی که در مراحل پایانی ساخت قرار داشته‌اند، شد. از سوی دیگر مشکلات تامین آهن آلات و میلگرد برای پروژه‌های جاری گروه موانعی ایجاد کرد اما به رغم این مشکلات، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن توانست با مدیریت شرایط و کنترل ریسک های تحمیلی به پروژه ها، عملکرد تولید خود را تثبیت کند وسنگ بنای رشد سریع و توسعه پایدار در سنوات آینده را فراهم کند.

در شرایطی که گروه سرمایه گذاری مسکن می توانست با افت تولید پروژه ها مواجه شود، اما تغییر در سیاست ها و تغییر سبد تعریف پروژه ها با رویکرد تامین مسکن اقشار میان درآمدی به عنوان هدف و استراتژی گروه موجب رشد فعالیت های گروه و بهبود عملکرد شرکت نسبت به سال های مالی 97 و 96 در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000