۱۳ هدف و استراتژی گروه سرمایه گذاری مسکن برای ورود فعال به بازار مسکن

گروه سرمایه گذاری مسکن در راستای ورود به عرصه رونق پس از چندین سال دوره افول، اهداف و استراتژی های جدیدی را پیش بینی کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه مسکن که اخبرا بارها به برنامه های جدید گروه برای تولد دوباره و نوزایی شرکت اشاره کرده، «توسعه کمی» و «توسعه کیفی» را از اهداف گروه در جهت بازگشت و حرکت کردن در ریل اصلی فعالیت ها عنوان کرده است.
قطعا توسعه در هر سطحی نیازمند تعریف برنامه است؛ در همین زمینه استراتژی های گروه منطبق بر سیاست های کلی از پیش تعریف شده و با محوریت توسعه کمی و کیفی هدفگذاری شده است.
یکی از گام های مثبت گروه سرمایه گذاری مسکن، مثبت شدن سود تلفیقی این گروه طی دو سال گذشته بود که برای سهامداران این شرکت بسیار مهم است.
چشم انداز کلی گروه سرمایه گذاری مسکن پیشتاز شدن در بازار مسکن کشور و حضور اثرگذار در سایر بازارها در بستر ارزش های بنیادین است.
در عین حال گروه سرمایه گذاری مسکن هفت برنامه کلان و 6 استراتژی برای ارتقای جایگاه شرکت پیش بینی کرده که در بخش برنامه ها، پایدارسازی سودآوری و ارتقای بازدهی از محل فعالیت های گروه است.
توسعه فعالیت ها با هدف قرار گرفتن در فهرست 100 شرکت برتر ایران در افق 1400 را می توان دومین هدف کلان گروه سرمایه گذاری مسکن برشمرد. افزایش سطح پروژه های در دست ساخت و دستیابی به زیربنای بیش از 1500 هزار مترمربع در افق 1400، از دیگر اهداف گروه است.
رشد کیفیت ساخت مسکن جهت ارتقای کیفیت زندگی مشتریان را می توان از دیگر اهداف مورد تأکید گروه برشمرد به طوریکه به گفته مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن قرار است به زودی برای اولین بار گواهی تضمین کیفیت ساختمان در پروژه های انبوه سازی صادر و در اختیار مشتریان قرار گیرد.
بهینه سازی نظام تأمین مالی جهت ارتقای بازدهی سرمایه گذاری در پروژه ها، ارتقای سرمایه انسانی در سبد دارایی های شرکت و تعیین تکلیف دارایی ها و پروژه های راکد و نیمه فعال نیز در مجموع هفت برنامه کلان گروه سرمایه گذاری مسکن را شامل می شوند.
در کنار اهداف کلان نیز، 6 استراتژی برای گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شده است؛ به این ترتیب یکی از استراتژی های مهم گروه افزایش سهم گروه در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری با هدف افزایش زیربنای در دست ساخت و استفاده از مزایا و مشوق های تعریف شده برای این بافت ها است.
اجرای پروژه های مشارکتی با هدف افزایش سرعت گردش دارایی ها به عنوان یکی از اولویت های گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شده است.
با توجه به تغییر رویکرد از سنتی سازی به صنعتی سازی و تأکید اسناد بالادستی صنعت بر این موضوع، گروه سرمایه گذاری مسکن در این زمینه گام برداشته و بکارگیری فناوری های نوین در ساخت و ساز به عنوان یکی از استراتژی های گروه در دستور کار قرار گرفته است.
با توجه به اهمیت نیازسنجی جامعه هدف، میزان انطباق طراحی با نیازهای مشتری از دیگر استراتژی های گروه سرمایه گذاری مسکن خواهد بود.
گروه سرمایه گذاری مسکن در راستای افزایش ذخیره زمین برنامه توسعه همکاری با سازمان ها و مالکان زمین های بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.
همچنین بهبود ساختار عملیاتی و حاکمیتی گروه از طریق باز آرایی و استقرار فرایندها از دیگر استراتژی های گروه تعریف شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000