۱۸۰ میلیارد تومان از تسهیلات معوق گروه سرمایه گذاری به بانک مسکن پرداخت شد

حنظله فندرسکی با تشریح عملکرد مالی گروه و کاهش نرخ تامین مالی، از تسویه 180 میلیارد تومان از تسهیلات معوق این شرکت به بانک مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

حنظله فندرسکی معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن با اشاره به عملکرد مالی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن اظهار داشت: نگاهی به عملکرد شرکت نشان می دهد که سود تلفیقی گروه از منفی 44 میلیارد تومان در سال مالی 96 به سود 41 میلیارد تومانی در سال مالی 97 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سود تلفیقی گروه همچنین در سال مالی 98 به حدود 97 میلیارد تومان رسیده است، گفت: بر این اساس سود گروه در سال مالی 98 نسبت به سال مالی گذشته 2.4 برابر شده است.

معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه گذاری مسکن همچنین به رشد ارزش سهام گروه اشاره کرد و افزود: از نظر افزایش سود آوری نیز قیمت هر سهم از 98 تومان در سال گذشته به 495 تومان به ازای هر سهم افزایش یافته است و این نشان می دهد قیمت هر سهم 5 برابر شده است.

فندرسکی ادامه داد: در حوزه تامین مالی سه اقدام مهم توسط گروه سرمایه گذاری مسکن صورت گرفته است به طوری که توانستیم از ظرفیت های بازار سرمایه استفاده کنیم.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت های صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان که در چندین پروژه به کار گرفته شده است، از ظرفیت های انتشار خرید اوراق خرید دین و اوراق استهلاکی نیز استفاده شده است.

معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه گذاری مسکن، با بیان اینکه ضامن هر دو اوراق مذکور بانک مسکن است، گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن هم به دلیل استفاده از ظرفیت های اوراق، گزارشات بدون بند حسابرسی شده و انضباط مالی، موفق به دریافت جایزه دو ستاره ملی مدیریت مالی شده است که اخیرا با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دیگری در حوزه انضباط مالی صورت گرفته این است که 180 میلیارد تومان از بازپرداخت تسهیلات معوق گروه سرمایه گذاری مسکن به بانک مسکن تسویه شده است و این حجم از وصول مطالبات در حالی است که میزان تسهیلات دریافتی افزایش پیدا نکرده است.

فندرسکی از کاهش نرخ تامین مالی خبر داد و گفت: در حوزه اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ تامین مالی، میانگین نرخ تسهیلات از 23 درصد به 19.2 درصد کاهش یافته است که یکی از اهداف مهم شرکت بوده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000