تمهیدات بهداشتی نیروی انسانی در کارگاه های ساختمانی گروه سرمایه گذاری مسکن

گروه سرمایه گذاری مسکن، دستورالعمل مواجهه با بیماری کرونا و تمهیدات بازگشت به کار پرسنل در کارگاه های ساختمانی را تهیه و ابلاغ کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، پیرو تصمیم آغاز تدریجی مشاغل و کسب و کارها، معاونت توسعه فناوری و مدیریت ساخت شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز دستورالعمل مواجهه با بیماری کرونا و تمهیدات بازگشت به کار پرسنل در کارگاه های ساختمانی را تهیه کرده است. علاوه بر این غربالگری پرسنل و کارگران ساختمانی و تهیه اقلام بهداشتی از جمله اقدامات گروه برای جلوگیری از انتقال این بیماری به پیمانکاران، کارگران پروژه ها، کارکنان این شرکت است.

بر این اساس در تمامی شرکت‌های گروه، کمیته مبارزه با کرونا تشکیل شد و عملیات ضد عفونی اماکن، پایش و غربالگری پرسنل و کارگران توسط پزشک و آزمایشگاه معتمد در دستور کار قرار گرفت.

در دستورالعمل مواجهه با بیماری کرونا و تمهیدات بازگشت به کار پرسنل در کارگاه های ساختمانی، غربالگری در حین کار نیز مدنظر قرار گرفته شده به طوریکه مسوولان کارگاه ها موظفند در طول زمان فعالیت کارگاه نسبت به پایش علامت های ظاهری نیروهای انسانی اقدام و در صورت مشاهده موارد مشکوک از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل آورند.

تمهیدات انجام کار در کارگاه، بهداشت تردد در کارگاه ها، بهداشت اقامتگاه های کارگری، بهداشت لباس کار و شرایط بازگشت به کار افراد مشکوک در این دستورالعمل پیش بینی شده است.

یکی از تمهیدات در نظر گرفته شده، کاهش شیفت های کاری به ویژه کارگران در معرض گرد و غبار شدید و اعمال اقدامات کاهش انتشار گرد و غبار در فعالیت های ساختمانی است. جهت کاهش ازدحام نیروی انسانی برنامه حمل مصالح به طبقات و فضاهای کاری به نحوی تنظیم گردد که حداقل تداخل را با عملیات اجرایی در همان فضا داشته باشد.

در حوزه الزامات محل اقامت کارگران، محل تعویض لباس از اقامتگاه و قراردادن لباس کار خارج از اقامتگاه به گونه ای که گرد و خاک و آلودگی ها به داخل منتقل نشود، باید تفکیک شود.

در مراقبت های مربوط به طبخ و توزیع غذا، تمام سطوح و فضاهای غذاخوری، آبدارخانه و محل پخت غذا از جمله فضاهایی که در شرایط عادی دسترسی به آنها دشوار است مانند زیر دستگاه های پخت، گوشه های غیر دسترس فضای آشپزخانه و ... به صورت روزانه و با نظارت مسوولین کارگاه ضد عفونی شود.

در دفاتر کارگاهی نیز، ضمن رعایت فاصله 1.5 متری افراد در دفاتر و جلوگیری از تجمع و تردد بیش از حد، عملیات ضدعفونی سطوح و میز کار و لوازم و تجهیزات دفاتر در پایان هر روز کاری با نظارت مسوول کارگاه لازم الاجرا است. همچنین تمام جلسات باید با رعایت فاصله 1.5 متری برگزار شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000