جزئیات فروش بازوی اجرایی بانک مسکن

عملکرد گروه سرمایه گذاری مسکن نشان می دهد در سال مالی ۹۸ ،۷۳ پروژه با زیربنای یک میلیون ۶۲۵ هزار مترمربع در دست اجرا و ۱۲ پروژه با زیربنای ۱۶۹ هزار مترمربع تکمیل شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، عملکرد اجرا و فروش پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک مسکن در سال گذشته نشان از بهبود روند توسعه پروژه های شرکت دارد.
یکی از دغدغه های مدیران این گروه افت عملکرد کمی و کیفی پروژه های گروه طی سال های گذشته بوده و به تعبیری دوران نوزایی را برای گروه به کار بردند.
آمارها اما نشان می دهد فعالیت گروه سرمایه گذاری مسکن در حوزه اجرای پروژه های مسکونی صعودی بوده است. بر اساس گزارش مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه، در سال مالی 98 تعداد 20 پروژه با زیربنای کل 488 هزار و 77 مترمربع شروع شده که 2 هزار و 577 واحد آن مسکونی است.
همچنین طی سال مالی 98 تعداد 73 پروژه با زیربنای کل حدود یک میلیون و 625 هزار مترمربع در دست اجرا بوده که حدود 8 هزار و 260 واحد آن را واحدهای مسکونی تشکیل می دهند.
علاوه بر این تعداد 12 پروژه با زیربنای کل 169 هزار مترمربع تکمیل شده و به مرحله بهره برداری رسیده است که 952 واحد آن نیز مسکونی است.
عملکرد فروش گروه سرمایه گذاری مسکن نیز از ارتقای حجم و کیفیت فروش در سال مالی گذشته حکایت دارد. پس از دو سال کاهش فروش در گروه که ناشی از رکود در صنعت ساختمان کشور بود، بهبود نسبی فروش در سال مالی 96 اتفاق افتاد و در سال مالی 98 نیز در مجموعه شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن مجموعاً 778 واحد با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری به ارزش بیش از 5.4 هزار میلیارد ریال به فروش رسید.
از تعداد 778 واحد فروخته شده در گروه سرمایه‌گذاری مسکن طی سال مالی 98، تعداد 149 واحد تهاتر شده که ارزش آنها 23 درصد از کل فروش شرکت در سال 98 است.
همچنین از تعداد کل واحدهای به فروش رفته، تعداد 654 واحد با کاربری مسکونی، 80 واحد با کاربری تجاری، 40 واحد با کاربری اداری و 4 واحد با کاربری سایر از جمله خدماتی، درمانی، پارکینگ و غیره بوده است.
سهم ریالی هر کاربری از فروش کل شرکت در سال مالی 98 نشان می دهد، حدود 82 درصد از فروش گروه در واحدهای مسکونی، حدود 13 درصد در واحدهای تجاری، حدود 5 درصد در واحدهای اداری و کم‌تر از 1 درصد در سایر کاربری‌ها بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000