ساخت ۳۳۰۰ مسکن در قالب برنامه اقدام ملی

گروه سرمایه گذاری مسکن برنامه ساخت ۳۳۰۰ واحد مسکونی را در قالب برنامه اقدام ملی در دستور کار دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکن ویژه اقشار میان درآمدی جامعه تحت عنوان «برنامه اقدام ملی مسکن» از اواسط سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت.

برنامه اقدام ملی مسکن در سراسر کشور اجرا می شود که بر اساس اعلام قبلی وزارت راه و شهرسازی، در این برنامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث خواهد شد.

گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یک انبوه ساز و بازوی اجرایی بانک مسکن نیز در برنامه اقدام ملی مسکن مشارکت دارد.

بر این اساس حجم پروژه های اقدام ملی مسکن که توسط گروه سرمایه گذاری مسکن احداث می شود، 600 هزار مترمربع است.

پروژه های «برنامه اقدام ملی» گروه سرمایه گذاری مسکن در شهرهای تهران، مرکز شهر اندیشه، شیراز، اراک، مشهد، تبریز، اردبیل و بابلسر مکان‌یابی شده است و قرار است ۳۳۰۰ واحد ساخته و تحویل متقاضیان شود.

در مرکز شهر اندیشه بالغ بر هزار و 50 پروژه با زیربنای کل حدود 200 هزار مترمربع در حال ساخت است که حدود 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی این پروژه در ماه های اسفند و فروردین نیز با رعایت نکات بهداشتی مد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داشته است.

پروژه اقدام ملی در مرکز شهر اندیشه در 8 بخش مجزا در حال انجام است که بیش از 90 درصد واحدها مسکونی و برای قشر میان درآمدی است. البته براساس طرح معماری ، این پروژه صرفا یک انبوه سازی نیست و با ایجاد تمهیدات لازم برای ره باغ و سایر زیرساخت ها ، محلی برای زندگی طراحی شده است.

عملیات اجرایی در تمامی فازها آغاز شده و با سرعت مناسبی در جریان است و نسبت به برنامه زمانبندی مصوب، پروژه دارای حداقل انحراف ناشی از کندی کار بدلیل شیوع کرونا، است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000