فرآیند تعریف پروژه‌های جدید در گروه سرمایه گذاری مسکن

براساس آیین‌نامه معاملات شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، شرکت‌های تابعه باید پس از تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری در هیأت مدیره خود، طرح پیشنهادی را به همراه گزارش امکان‌سنجی، جهت تصمیم‌گیری به کمیته سرمایه‌گذاری هلدینگ ارائه کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، به استناد گزارش هیأت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام مربوط به سال مالی منتهی به آذرماه سال 98، تعداد 21 پروژه با زیربنای کل 622 هزار و 314 مترمربع و در قالب 4.438 واحد در کمیته سرمایه‌گذاری هلدینگ مصوب شد.

این پروژه‌ها، صرفا در کمیته سرمایه‌گذاری مصوب شده است و جهت ورود به سبد پروژه‌های در دست اجرا، باید فرآیند تملک زمین یا انعقاد قرارداد مشارکت در خصوص پروژه‌های مشارکتی، طراحی و اخذ پروانه، وارد چرخه اجرا شوند.

بر اساس گزارش هیئت مدیره، گروه سرمایه‌گذاری مسکن طی نزدیک به سه دهه فعالیت در حوزه مسکن با کیفیت برای اقشار متوسط جامعه توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک نماد ملی به اثبات برساند، حفظ و توسعه بیش از پیش این سرمایه ملی جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر تمامی ذی نفعان اعم از سهامداران خرد و کلان و مشتریان و بهره‌برداران امری است خطیر که به عنوان اصلی‌ترین ماموریت تمامی افراد خانواده گروه سرمایه‎گذاری مسکن سرلوحه امور قرار گرفته است.

در این راستا توسعه فعالیت‎ها همراه با اصلاح و بهینه‌سازی ساختار و فرآیندها به عنوان استراتژی اصلی از سال 97 در دستور کار قرار گرفت تا پویشی برای رقم زدن «فصل نو» آغاز شود.

موضوع شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تعریف پروژه به عنوان گام آغازین از چرخه تولید محصول در گروه سرمایه‌گذاری مسکن همواره مورد توجه خاص بوده و به عنوان گام کلیدی متضمن موفقیت گروه، محسوب می‌شود.

براساس آیین‌نامه معاملات شرکت‌های تابعه که در گروه سرمایه گذاری مسکن تصمیم گیری شده است، هر شرکت باید پس از تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری در هیأت مدیره خود، طرح پیشنهادی را به همراه گزارش امکان‌سنجی، جهت تصمیم‌گیری به کمیته سرمایه‌گذاری هلدینگ ارائه کند.

در این کمیته پروژه‌ها از منظر مطالعات بازار، ابعاد فنی، اقتصادی و بهداشت حقوقی شامل ریشه و اصالت مالکیت زمین و مفاد قرارداد مشارکت مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

پس از تایید طرح‌های پیشنهادی در کمیته سرمایه‌گذاری، جهت تصویب نهایی به هیأت مدیره هلدینگ ارجاع و در صورت موافقت، جهت سرمایه‌گذاری به شرکت‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

با توجه به اینکه ممکن است برخی از مفروضات اولیه هر پروژه در فرآیند تصویب، اصلاح و تعدیل شود، در کنار ابلاغ طرح، شرایط مصوب پروژه نیز به شرکت‌ها ابلاغ می‌شود تا با رعایت مفروضات آن نسبت به اجرای پروژه اقدام کنند.

بر اساس گزارش هیأت مدیره، از آن‌جا که در گام بعد آغاز عملیات پروژه‌های مذکور و پیشبرد آن‌ها مطابق برنامه برای نیل به اهداف گروه باید در اولویت اقدام قرار گیرد، تمامی پروژه‎ها در قالب «طرح آباد» (آغاز، بهبود، اقدامی دوباره) به عنوان میثاقی جمعی برای اعتلای بیش از پیش خانواده گروه سرمایه‎گذاری مسکن نام گذاری و شناخته خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000