معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:

دولت برای مهار رشد اجاره بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۳/۲۵
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به روند رو به رشد قیمت اجاره مسکن و اجاره نشین بودن بخش فراوانی از جامعه، گفت: دولت قطعاً برای مهار رشد اجاره بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد که البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از پایگاه خبری معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در سال های گذشته به طور میانگین سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است و اگر می توانستیم نفت بفروشیم و از سایر امکانات مانند دیگر کشورها برخوردار بودیم و اگر هزینه های مضاعف بر تجارت خارجی ما تحمیل نمی شد، با رشد اقتصادی بیش از ۱۲ درصد که در سال ۹۵ محقق شد، اگر با همین جهش ادامه پیدا می کرد، بخش زیادی از مشکلات کشور را پشت سر گذاشته بودیم.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری تصمیم دولت برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی، گفت: هدف از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که کالاهای اصلی مورد نیاز جامعه با قیمت مناسب و به وفور در اختیار مردم قرار گیرد. البته این تصمیم یک تصمیم صرفاً‌ اقتصادی نیست. کسانی که این گونه تصمیمات را زیر سوال می برند، کمترین ارتباطی با زندگی مردم ندارند.
وی ادامه داد: البته ممکن است این گونه تصمیمات با رانت و سوء استفاده همراه باشد اما کسانی که از این شرایط سوء استفاده می کنند باید به عنوان خائن به مردم معرفی شوند و به شدت با آنها برخورد شود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند نسبت به زندگی طبقات ضعیف و متوسط جامعه بی تفاوت باشد، گفت: ممکن است علم اقتصاد، اتخاذ این گونه تصمیمات را نفی کند اما انسانیت حکم می کند که به طبقات ضعیف و متوسط جامعه توجه داشته باشیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند رو به رشد قیمت اجاره مسکن،‌ خاطر نشان کرد: بخش زیادی از جامعه اجاره نشین هستند و هزینه اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار اهمیت فراوانی دارد. دولت قطعاً برای مهار رشد اجاره بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد که البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد اما دولت نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد و به اقشار ضعیف جامعه بگوید که ناچار هستید خانه ای کوچک تر انتخاب یا به حاشیه شهر مهاجرت کنید.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون با شرایط تحریم و شیوع کرونا روبرو هستیم، افزود: کرونا به تنهایی اقتصادهای بزرگ دنیا را با تلاطم مواجه کرده و رشد منفی ۷ تا ۸ درصد اقتصادی برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی می شود و آمریکا به تنهایی اعلام کرده است که ۴۰ میلیون نفر در این کشور به دلیل شرایط کرونایی بیکار شده و برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.
جهانگیری افزود: مردم ایران نیز هم با کرونا و هم با ویروسی بدتر از آن به نام تحریم مواجه هستند و آنچه در این شرایط تعیین کننده است و می تواند ما را از شرایط سخت پیش رو عبور دهد، انسجام، وحدت درونی ملت ایران،‌ رهنمودهای مقام معظم رهبری و پای کار بودن مدیران کشور است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000