آخرین وضعیت اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور

عملیات خاکبرداری ساخت 600 واحد از پروژه هزار و 440 واحدی آیمان تبریز در قالب 15 بلوک مسکونی و تجاری آغاز شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، اجرای پروژه آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری که توسط شرکت سرمایه گذاری شمالغرب از شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن در حال ساخت است، از شهریورماه سال گذشته آغاز شد.

این پروژه در زمینی به مساحت 5.4 هکتار ساخته می شود، با زیربنای تقریبی بیش از 280 هزار مترمربع در شهر تبریز و در «سه فاز اجرایی» تعریف شده است.

بر اساس آخرین وضعیت روند اجرای پروژه آیمان، با توجه به شرایط خاص محدوده پروژه و تملک زمین ها و املاک موجود در محدوده سایت ، خاکبرداری فاز یک پروژه با زیربنای تقریبی 125 هزار مترمربع در قالب 15 بلوک مسکونی و تجاری آغاز شده است.

در پروژه آیمان ساخت بیش از 1440 واحد با مساحت 90 تا 160 مترمربع پیش بینی شده است که در فاز نخست 600 واحد و در هر یک از فازهای دو و سه 400 واحد تعریف شده است و کل پروژه به دلیل به صورت پیوسته اجرا می شود.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از خاکبرداری پروژه در فاز یک به اتمام رسیده و بیش از 50 درصد شمع های بتنی پروژه نیز اجرا شده که با توجه به روند مناسب پیشرفت تاکنون، پیش بینی می شود عملیات اجرایی فونداسیون بلوک های فاز یک نیز در تابستان سال جاری آغاز شود. همچنین پیشرفت محقق شده پروژه براساس برنامه زمانبندی مصوب 4 درصد است.

یکی از مهمترین اهداف اجرای پروژه آیمان، ضمن کمک به بازآفرینی شهری در بافت فرسوده، تامین مسکن برای اقشار مختلف و خصوصا قشرکم درآمد ساکن در منطقه است که در راستای سیاست های کلان دولت و بانک مسکن مبنی بر توسعه بازآفرینی شهری صورت می گیرد.

افزایش تولید مسکن مناسب و متناسب در شمالغرب تبریز منجر به توسعه یکدست و همسو با سایر مناطق شهری در تبریز خواهد شد. برنامه ریزی مناسب برای آینده این منطقه می تواند باعث ایجاد توازن شهری شده و نابرابری های ناشی از این عدم توازن را کاهش دهد.

از سویی دیگر به نظر می رسد که با رویکردی عدالت محور در ساخت پروژه های مسکونی در مناطق دارای بافت های ناکارآمد شهری، سطوح مختلف اجتماعی به هم نزدیک شوند و شکاف اجتماعی ناشی از طبقات مختلف تا اندازه ای کاهش یابد. افزایش سطح فرهنگی منطقه نیز، کاهش آسیب های اجتماعی را خواهد داشت.

لازم به ذکر است مدت اجرا و تکمیل پروژه آیمان تبریز 42 ماه تعریف شده است

شرکت سرمایه گذاری مسکن 6008006/16/2020 8:51:04 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2020/06/202006101344415004_Thum.jpg
شرکت سرمایه گذاری مسکن


.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000