تهیه طرح هر ایرانی یک مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تهیه طرح «هر ایرانی یک مسکن» خبر داد و گفت: در قالب این طرح علاوه بر در نظر گرفتن مالیات سنگین برای معاملات سوداگری، مشوق هایی برای سرمایه گذاران و سازندگان در نظر گرفته می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به تهیه طرحی برای دریافت مالیات از نقل و انتقال مسکن اظهار داشت: طبیعتا یکی از مهمترین اولویت های مجلس شورای اسلامی تسهیل دسترسی به مسکن با قانون گذاری و رفع موانع قانونی پیش رو است.

وی افزود: در همین راستا طرح جدیدی تحت عنوان « هر ایرانی یک مسکن» را در دستور کار قرار دادیم تا شرایط برای دسترسی مسکن از طریق سازوکارهایی که در آن دیده شده، فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 2500 واحد خالی در کشور وجود دارد، ادامه داد: حق هر خانوار ایرانی است که مسکن داشته باشد، در مقابل افرادی هستند که چندین ملک دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سازوکارهای پیش بینی شده در طرح «هر ایرانی یک مسکن» این است که برای افرادی که با هدف سوداگری و سفته بازی وارد بازار مسکن می شوند و با انگیزه سرمایه گذاری و سوددهی معامله می کنند مالیات بر فروش در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر اساس آنچه که پیش بینی شده، اگر فردی بیش از یک ملک در سال، معامله کند مشمول مالیات شود، اما هنوز این طرح نهایی نشده و فعلا فقط در حد پیشنهاد است.

یکی از طراحان طرح «هر ایرانی یک مسکن» با بیان اینکه تاکنون 100 امضا از سوی نمایندگان برای این طرح امضا شده است گفت: قطعا تلاش می کنیم یک طرح پخته ارائه دهیم تا مالکان مصرفی و سرمایه گذاران مصرفی بازار را هدف قرار ندهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همچنین در این طرح برای سرمایه گذاران مشوق هایی در نظر گرفته می شود تا برای ساخت و ساز و تامین مسکن ایجاد انگیزه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از تقاضای خرید ملک در کشور منطقی نیست گفت: افرادی که سرمایه خود را خرج سفته بازی در بازار مسکن می کنند با ابزارهای سنگین مالیاتی مواجه خواهند شد تا انگیزه سوداگری از آنها گرفته شود.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و هدایت معاملات مسکن به سمت تقاضای مصرفی تهیه شده است، گفت: این طرح دو وجهی است؛ از یک سو سرمایه گذارانی که وارد بازار می شوند، سرمایه گذاران واقعی خواهند بود و از ورود سرمایه گذاران کاذب و سوداگر به بازار جلوگیری می شود، از سوی دیگر تقاضای مصرفی بازار هم به سمت تقاضای واقعی هدایت می شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این اطمینان را می دهیم تا یک طرح چکش کاری شده و با در نظر گرفتن همه جوانب ارائه دهیم تا مالیات ها، مشوق های و ابزارهای بازدارنده را در چارچوب ضوابط تعیین کنیم چراکه جامعیت طرح هم برای ما بسیار مهم است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000