سخنگوی کمیسیون عمران:

پیش بینی ساخت سالانه یک میلیون مسکن جدید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۴/۲۲
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تامین مسکن امروز در این کمیسیون نهایی می شود، گفت: در قالب این طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد جدید پیش بینی شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید البرز حسینی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به جزییات طرح جدید مجلس برای تأمین مسکن ارزان قیمت اظهار داشت: در سه جلسه کمیسیون عمران مجلس از مسوولان امر در حوزه مسکن دعوت به عمل آمد تا درباره برنامه های دولت برای تأمین مسکن توضیح دهند.

وی افزود: در این جلسات وزیر راه و شهرسازی و مدیران وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را به عنوان مهمترین برنامه دولت عنوان کردند اما واقعیت این است که با توجه نیاز انباشت به مسکن طی سال های گذشته این طرح به تنهایی نمی تواند نیاز جامعه در حوزه مسکن را پوشش دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام ادامه داد: بنابراین در مجلس تصمیم گرفته شد تا طرحی در حوزه تأمین مسکن ارزان قیمت تدوین شود.

حسینی با بیان اینکه طرح جدید مجلس در حوزه تسهیل تأمین مسکن با قید دو فوریت در دستور کار قرار دارد، درباره آخرین وضعیت نهایی شدن آن گفت: مواد مختلف این طرح در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است که مابقی آن به نشست امروز کمیسیون موکول شد و احتمالاً این طرح امروز نهایی می شود.

وی با بیان اینکه طرح تأمین مسکن در دو شور مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: به این ترتیب که کلیات و جزییات به صورت یکجا در کمیسیون عمران بررسی نمی شود بلکه طرح پس از نهایی شدن در کمیسیون عمران و تصویب «کلیات» در صحن علنی مجلس، برای بررسی «جزییات» مجدد به کمیسیون عمران ارجاع می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آنچه که در این طرح پیش بینی شده است، دولت مکلف می شود سالانه حداقل یک میلیون مسکن از روش های مختلف تولید کند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح، دولت در سه فاز باید نسبت به تأمین مسکن اقدام کند گفت: یکی از روش ها، تامین اراضی ارزان قیمتی است که در اختیار دستگاه های مختلف و وزارتخانه ها قرار دارد. روش دیگر تامین تسهیلات با نرخ پایین است که این موضوع در جلسات مختلف با حضور نمایندگان بانک مرکزی و بانک مسکن مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای سلامی، فاز سوم پیش بینی شده در طرح تأمین مسکن را راهکارهای عملیاتی برای تأمین«مصالح ارزان قیمت و باکیفیت» عنوان کرد و گفت: مباحث مربوط به تأمین مالی طرح و همچنین تأمین مصالح ارزان قیمت هنوز نهایی نشده که در نشست امروز کمیسیون عمران در خصوص آنها بحث می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000