رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

خبرهای خوب از مدیریت بازار ارز

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۹/۰۴/۲۴
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد ما این است با توجه به هماهنگی شکل گرفته میان قوای مقننه، مجریه و قضاییه، در روزهای آینده خبرهای خوبی درباره مدیریت بازار ارز خواهیم داشت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه دوشنبه نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور ترکیب جدید مجلس یازدهم برگزار شد ، افزود: در این جلسه مباحث نشست دیروز نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و محورهای مهم بسته اقتصادی مردمی، مطرح و اقدامات لازم برای این منظور آغاز شد.

وی اضافه کرد: بازار ارز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس است و جلسه مفصلی با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صمت داشتیم که جمع بندی بسیار خوبی انجام شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش کردیم هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام شود، گفت: برگزاری جلسات مستمر شورای عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهایی در بخش ساماندهی و مدیریت بازار ارز و نحوه تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و تعیین تکلیف ثبت سفارش‌ها و چگونگی دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور مطرح شد و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای بهبود عملکرد بازار و کاهش التهابات ارزی در دستور کار قرار گرفت.

پورابراهیمی اضافه کرد: قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، از امروز کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

وی با اشاره به ظرفیت و توان بانک مرکزی افزود: با هماهنگی و همراهی سران قوا، امیداریم به زودی برنامه جامع و بسته پیشنهادی به ویژه در حوزه مشوق‌های صادراتی داشته باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش تخصیص ارز برای بخشی از کالاهای اساسی، فعلاً همان مسیر اعلامی دولت، ادامه خواهد داشت و اولویت تخصیص ارز به کالاهای اساسی خواهد بود.

پور ابراهیمی افزود: همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، باید هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بسته‌های مشوقی داشته باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000