مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد:

الگو سازی و کیفی سازی به جای انبوه سازی

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن «الگوسازی» و «توسعه کیفی­ سازی» را دو هدف مهم در پروژه ­های ساختمانی اجرا شده و در دست اجرای این گروه در شهرهای کشور عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

روزبه ظهیری، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به قرارگیری 11 شرکت عملیاتی در زیرمجموعه این شرکت، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: ساختار گروه سرمایه گذاری مسکن به گونه ای است که از 11 شرکت عملیاتی تشکیل شده و محدوده قرارگیری شرکت های زیرمجموعه در موقعیت های جغرافیایی مختلف سبب شده تا تمرکز فعالیت و اجرای پروژه های ساختمانی از سوی این شرکت در یک نقطه یا چند نقطه خاص تمرکز نداشته باشد و تقریبا در تمام کشور به شکل یک نواخت توزیع شود.

وی به ساخت و عرضه 60 هزار واحد مسکونی در کشور از طریق شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن اشاره کرد و افزود: هرچند ظرفیت ساخت مسکن از طریق این شرکت به عنوان بزرگترین انبوه ساز فعال در کشور در مقایسه با نیاز تامین مسکن کشور که در حدود 900 هزار واحد مسکونی در یک سال است قابل قیاس نیست اما نکته مهم در روند اجرای پروژه های ساختمانی، تاکید بر تضمین کیفیت ساخت و الگوسازی در ساخت پروژه های مقیاس است.

ظهیری با بیان اینکه نمی تواند یک جانبه و از طریق مداخله مستقیم فرآیند تولید مسکن متناسب با نیاز موجود در کشور را پیش برد، اظهار کرد: برای آنکه تولید مسکن در کشور در یک مسیر صحیح قرار گیرد نیازمند الگوسازی، جهت­ دهی و تسهیل گری هستیم چراکه در غیراینصورت حتی با وجود افزایش ظرفیت ساخت و ساز از طریق شرکت هایی همچون گروه سرمایه گذاری، باز هم تقاضا و عرضه در یک سطح متعادل قرار نخواهد گرفت.

به گفته وی قرار نیست تمامی نیازهای تامین مسکن از سوی یک گروه پاسخ داده شود اما اگر پروژه­ های طراحی شده از سوی یک گروه انبوه ساز به یک الگو تبدیل شود می تواند به راحتی در بخش خصوصی قابل تکثیر باشد و نیاز مسکن را تامین کند.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن تاکنون در مسیر جهت دهی و الگوسازی حرکت کرده و به همین دلیل نیز توانسته در زمینه کیفی سازی بدون رقیب در کشور فعالیت کند، تصریح کرد: بررسی مجموعه پروژه های اجرا شده توسط شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن طی دهه های اخیر نشان می دهد این شرکت بدون تردید در اجرای پروژه های ساختمانی در زمینه کیفی سازی بدون رقیب است. چراکه در بسیاری از پروژه های بزرگ ساختمانی که هم اکنون بیش از 20 سال از زمان تحویل آنها می گذرد هنوز به عنوان پروژه شاخص در منطقه، تعیین کننده قیمت در محدوده هستند. این در حالی است که سایر واحدهای مسکونی در کشور با عمر بیش از 20 سال عموما کلنگی شناخته می شوند و مبنای تعیین قیمت در منطقه نیستند. همین موضوع نشان دهنده الگوسازی در پروژه های ساختمانی توسط این شرکت به جای انبوه سازی صرف است.

ظهیری به دو پروژه زیتون در شهر اصفهان و آسمان در شهر تبریز به عنوان پروژه های برتر کیفی سازی این شرکت اشاره کرد و گفت: اگر به موقعیت جغرافیایی پروژه آسمان در شهر تبریز مراجعه کنید متوجه می شوید که در 20 سال گذشته و پیش از اجرای پروژه، از جمله محله هایی بود که برای دپوی نخاله از آن استفاده می شد اما در حال حاضر با توسعه ای که از طریق گروه اتفاق افتاده و ساخت حدود هزار واحد مسکونی در قالب پروژه آسمان، یکی از ارزشمندترین نقاط شهر است. به تعبیر دیگر با افزایش کیفیت ساخت وساز، توسعه و تغییر منطقه کیفیت زندگی در منطقه در ابعاد قابل توجه اتفاق افتاده است.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه های توسعه ساخت مسکن از طریق این شرکت به گونه ای اجرایی خواهد شد تا ضمن بهبود تکنولوژی ساخت، الگوی هویتی منطقه نیز حفظ شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000