الگوی جدید همکاری برای ساخت مسکن/ پیگیری مستقیم شهردار برای رفع مشکل دو پروژه

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از تعریف پروژه های جدید مسکونی با همکاری شهرداری خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

روزبه ظهیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به نشست مشترک مدیران ارشد گروه سرمایه گذاری مسکن با شهردار تهران، اظهار داشت: یکی از محور مذاکرات با دکتر حناچی موضوع تعریف پروژه‌ای جدید مسکونی با همکاری شهرداری و گروه سرمایه گذاری مسکن بود که در این زمینه قرار شد تفاهم نامه مشترک بین دو دستگاه منعقد شود.
وی درباره چارچوب کلی فرآیند تعریف پروژه‌های جدید گفت: با توجه به ظرفیت‌های دو طرف، شهرداری قرار است اراضی متناسب با ساخت مسکن برای اقشار متوسط را تامین کند.
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: قرار شد یک تیم برای بررسی و انتخاب اراضی مناسب تعریف پروژه‌های جدید مسکونی تشکیل شود.
ظهیری گفت: در چارچوب این همکاری، «تامین زمین و صدور پروانه» بر عهده شهرداری و «مشارکت و تامین هزینه های ساخت»و گروه سرمایه گذاری مسکن خواهد بود.
وی با بیان اینکه الگوی تعریف پروژه‌های جدید در دو بخش پیگیری و اجرا می‌شود، گفت: ساخت مسکن در اراضی داخل شهر و دیگری ساخت مسکن در اراضی با وسعت بیشتر در قالب شهرک‌های مسکونی در چارچوب این همکاری مد نظر قرار دارد.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن همچنین درباره آخرین وضعیت رفع موانع اجرای دو پروژه مسکونی زهتابی و مقدم افزود: قرارداد این دو پروژه مربوط به اواخر سال 97 است که قرار بود گروه سرمایه گذاری مسکن طراحی این دو پروژه را به سازمان نوسازی شهرداری تهران به عنوان مالک زمین‌ها ارائه دهد تا مجوزهای لازم دریافت شود.
وی افزود: اما با توجه به اینکه پروژه مقدم نیازمند دریافت مصوبه کمیسیون ماده 5 شهر تهران است در این فرآیند قرار گرفته و باید با ضوابط بالادستی مربوطه انطباق داده شود که سازمان نوسازی پیگیر این موضوع است تا در اولین فرصت در این کمیسیون مطرح شود.
ظهیری درباره پروژه مسکونی زهتابی نیز گفت: در گذشته کاربری این زمین باغ بود و در حال حاضر هیچ درختی در این زمین وجود ندارد، بنابراین باید مراحل قانونی برای دریافت مجوز احداث بنا بر روی این زمین طی شود.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد: در خصوص رفع مشکل دو پروژه مسکونی زهتابی و مقدم در تهران قرار شد با دستور شهردار پیگیری های لازم صورت گیرد و گروه سرمایه گذاری مسکن هم به محض اخذ مجوز ساخت، آمادگی آغاز عملیات اجرایی را خواهد داشت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000